beantwoord

compensatie ticket

  • 6 December 2022
  • 9 reacties
  • 178 Bekeken


 


 

Beste forumleden,

1 december ben ik met gebruik van keuzedag naar Amsterdam gereisd. 2 vrienden hebben met mij samengereisd.
Zij hadden voor de heenreis per abuis een groepsticket daluren gekocht €16 p.p. i.p.v. een samenreisticket.
Dit samenreisticket hadden ze wel voor de terugreis gekocht € 7,38 p.p.
Ze zijn er dus voor €17,24 bij ingeschoten.

De ticket nummers zijn mij bekend.

Ik hoop dat dit alsnog rechtgezet kan worden.
Alvast vriendelijk dank,
Marga 

Verstuur
       
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        
                                                                                                                                                               
                                                                                    
                                                                                                                                          
                                                                                                                     
                                                                                                                                                                                   
                                                                                                                                                                                                                                                                                  
                                                                                                                                                                                                                                                                
Populaire onderwerpen
NS Flexe-ticketOV-FietsDal Voordeelfactuur
Voorwaarden
Privacy
Cookies
Klantenservice
Abonnementen
Kaartjes en toeslagen
Forum home page
1 decemberWelkom bij het Gboard-klembord. Gekopieerde tekst wordt hier opgeslagen. 

icon

Beste antwoord door Lorena NS 6 December 2022, 12:46

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hi margamars! 

Alleen wanneer ze echt dubbele tickets gekocht hebben, worden deze kosten vergoed. Maar dat maak ik niet echt op uit jouw verhaal. Gemiste Samenreiskorting of onjuiste e-tickets die wel geopend zijn, worden niet vergoed.

Hoi Lorena

Nee ze hebben geen dubbele tickets gekocht. We gingen met een groep op stap en dachten dat ze een groepsticket moesten kopen i.p.v. samenreisticket, zoals ze op de terugreis wel hebben gedaan.

Hierdoor zijn ze er voor €17,24 bij ingeschoten.

Kunnen jullie dit verschil vergoeden. Als bewijs heb ik de ticket nummers.

Groet Marga

Reputatie 6
Badge +2

Deze kosten worden helaas niet vergoed, Marga.

Reputatie 7
Badge +3

Je had naast de keuzedag ook nog een geldig Dal voordeel abonnement?

E-tickets kunnen niet gewijzigd worden en er vindt geen restitutie plaats. Met die voorwaarden zijn de medereizigers akkoord gegaan bij aankoop van hun tickets. Daarbij is er gebruik gemaakt van de tickets. Bij niet gedownloade tickets kan er soms nog wat gedaan worden, maar in dit geval niet.

Ja,k had nog een geldig dal voordeel abonnement .

 

Reputatie 7
Badge +3

Ja,k had nog een geldig dal voordeel abonnement .

 

Tegenwoordig mag je klaarstaande keuzedagen nog gebruiken ook al heb je Dal voordeel opgezegd. Heb je alleen nog keuzedagen dan kun je niemand meer meenemen met samenreiskorting. Jammer dat er voor de heenreis de verkeerde kaartjes waren gekocht. Voor een volgende keer: niet downloaden en voor er gereisd wordt contact opnemen met klantenservice. Dan is er vaak wel iets mogelijk.

Badge +3

Bij reizen op een Keuzedag kan je in principe gewoon medereizigers met Samenreiskorting mee laten reizen. In de regel zal dat geen problemen geven totdat een conducteur gaat graven naar het abonnement dat recht geeft op die Keuzedag.

Ben wel benieuwd waar staat dat het niet mag, maar goed TS had een nog geldig Dal Voordeel dus is dat niet aan de orde.

Dat er een ‘verkeerd’ ticket (Groepsticket ipv Samenreiskorting) gekocht is is natuurlijk wel vervelend, maar daarvoor zullen de meereizigers zelf contact moeten opnemen. De kans op teruggave is nihil, want er is gewoon met het Groepsticket gereisd (door twee personen).

Dat de terugreis achteraf een stuk goedkoper was (met een paar tickets Samenreiskorting) zal de Klantenservice niet ontkennen, maar gaan ze niet vergoeden.

Reputatie 7
Badge +4

Bij reizen op een Keuzedag kan je in principe gewoon medereizigers met Samenreiskorting mee laten reizen. In de regel zal dat geen problemen geven totdat een conducteur gaat graven naar het abonnement dat recht geeft op die Keuzedag.

 

Zo diep is dat graven niet want de keuzedag staat op dezelfde chipkaart als het abonnement. Een conducteur ziet dat meteen in de meeste gevallen. Op basis van het abonnement mag je mensen met Samenreiskorting wel meenemen, dit mag niet niet op basis van de keuzedag alleen. Samenreiskorting is op basis van het abonnement, net als de keuzedag zelf.

We beantwoorden de vraag of je met een keuzedag samenreizigers mee mag nemen met ja, omdat het voor senioren zo voelt dat ze met de keuzedag reizen in plaats van met het abonnement. 

Badge +3

We beantwoorden de vraag of je met een keuzedag samenreizigers mee mag nemen met ja, omdat het voor senioren zo voelt dat ze met de keuzedag reizen in plaats van met het abonnement. 

Een Keuzedag staat fysiek als reisproduct op je kaart, en wordt bij een (geldig tijdstip) incheck geactiveerd. Het is geen actiekaartje o.i.d. maar hetzelfde als een Railrunner op een ov-chipkaart (geldig voor een dag).

Antwoord is dus gewoon ja, neem dan gerust (max. 3) medereizigers mee. Moeten die wel hun eigen juiste ticket(s)/vervoerbewijs regelen voor Samenreiskorting… 🤣

Bij reizen op een papieren Keuzedag (stel jij geeft mij er een uit een boekje) is er wel een probleem, want ik heb/had geen bijbehorend abonnement en bovendien ben ik nog geen 60.

Als er op een papieren Keuzedag staat dat het een Dagkaart Voordeeluren is kom ik er wel mee weg, maar goed, da’s allemaal off-topic en een papieren Keuzedag geeft geen recht om medereizigers met korting mee te nemen.

Reageer