beantwoord

conducteur niet gezegd dat ik niet ingecheckt was en dus onverwachtse boete

  • 19 August 2022
  • 2 reacties
  • 286 Bekeken

Ik heb pas net een ov-chipkaart en ik reis vaak via Den bosch waar geen poortjes zijn dus ben ik 2 keer vergeten in te checken. Toen ik in de trein zat twijfelde ik dus of ik ingecheckt was. Toen de conducteur vervolgends mijn vervoersbewijs controleerde zei die persoon niks. Dus ik dacht dat het goed zat en dat ik ingecheckt was. Nu moet ik 2 keer een boete van 50 euro betalen. Ik vind dit vrij onterecht, dus kan hier iets aan gedaan worden.

icon

Beste antwoord door Stijn NS 19 August 2022, 14:56

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Onterecht is het natuurlijk niet, u krijgt die boete omdat u reisde zonder incheck en dat is zwartrijden. Er wordt niet gekeken naar uw verhaal maar of u heeft ingecheckt of niet.  Maar als het een eerste boete is wordt die nog wel eens kwijtgescholden. Neem contact op met Klantenservice. Lees verder de opmerkingen van @Stijn NS hieronder.

Goedemiddag felixvanlith en welkom bij de NS Community!

Als je gebruik maakt van een NS Flex abonnement wordt er bij controle niet vaak aangegeven (of gecontroleerd) of er wel een check gemaakt is. Treinpersoneel zal puur aanvinken dat er een controle heeft plaatsgevonden. Achteraf in het NS Flex systeem wordt dan bekeken of er een geldige incheck was, zo niet krijg je een € 50 correctietarief op de factuur, oftewel een ‘boete’ voor het niet hebben van een geldig vervoerbewijs.

Je kunt het beste contact op nemen met onze Klantenservice om te kijken of er iets mogelijk is. Meestal is dat wel het geval als dit de eerste keer is dat een check is misgegaan.

Je kunt alle contactopties hier vinden.

Reageer