Skip to main content

correcte herplaatsing van de fietsen

  • 6 June 2024
  • 10 reacties
  • 223 Bekeken

Vorige week waren er werkzaamheden bij de fietskluizen bij Utrecht Terwijde.

Hierbij zijn de fietsen uit de kluis gehaald, de kluizen hernoemd en de fietsen verkeerd teruggeplaatst.

Hierdoor kunnen nu meerdere mensen niet bij hun eigen fiets. Ik heb hier meerdere malen contact voor opgenomen en nog niets gehoord. En vandaag hing er een brief dat NS hier niets aan gaat doen.

Dat lijkt mij niet de bedoeling. Het zou fijn als iedere kluis eigenaar gecontacteerd wordt met de vraag of hun fiets nu goed geplaatst is en wanneer dit niet het geval is, een afspraak gemaakt kan worden om de fietsen goed te plaatsen

10 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Vorige week waren er werkzaamheden bij de fietskluizen bij Utrecht Terwijde.

Hierbij zijn de fietsen uit de kluis gehaald, de kluizen hernoemd en de fietsen verkeerd teruggeplaatst.

Hierdoor kunnen nu meerdere mensen niet bij hun eigen fiets. Ik heb hier meerdere malen contact voor opgenomen en nog niets gehoord. En vandaag hing er een brief dat NS hier niets aan gaat doen.

Dat lijkt mij niet de bedoeling. Het zou fijn als iedere kluis eigenaar gecontacteerd wordt met de vraag of hun fiets nu goed geplaatst is en wanneer dit niet het geval is, een afspraak gemaakt kan worden om de fietsen goed te plaatsen

Weer een ultra vreemde reactie van NS wat mij betreft. Hoezo gaat NS hier niets aan doen?

Reputatie 7
Badge

Lijkt mij dat NS dat direct in orde moet maken. 

Hi Calvin,

 

Dank voor het aanmaken van deze post en je reactie op mijn brief op het station.

Ik heb dus hetzelfde probleem, al anderhalve week geen vervoersmiddel meer, omdat mijn fiets in een andere kluis is gezet. In mijn kluis staat de fiets van iemand anders.
 

Gisteren meer dan een uur aan de telefoon gezeten met de klantenservice NS Fiets. Na een tijd in de wacht gezet te zijn voor overleg met collega’s werd mij geadviseerd om maar een briefje op te hangen of de eigenaar van de andere kluis wilde ruilen. De naam van het bouwbedrijf die de klus heeft uitgevoerd mochten ze niet geven.
 

Hoe bestaat het dat er fouten worden gemaakt tijdens werkzaamheden van de NS en dat vervolgens het probleem wordt doorgeschoven naar de klant? Diegene die maandelijks betalen om een kluis te hebben, hoe dan?!

Ik heb inmiddels een klacht ingediend bij NS maar betwijfel of ik nog wat ga horen. Ik vermoed dat ik de naam van het bouwbedrijf heb gevonden en wanneer ik reactie ontvang, laat ik het hier weten.

 

#freemybike 

Dien een klacht in bij het Klachtenloket Openbaar Vervoer. Daarnaast zou je de huur van de fietskluis niet meer kunnen betalen, maar daar krijg je wel gedoe mee. Als je NS Flex hebt kan de NS zelfs je abonnement beëindigen. 

Is hier misschien een moderator aanwezig die iets kan doen?

Badge +3

Als je kunt zien in welke kluis jouw fiets staat kan je daar best een briefje ophangen (vragen of diegene jouw fiets buiten de kluis stalt en contact met je opneemt).

Dan heb jij je fiets in ieder geval weer, maar wie zegt dat precies de fiets van diegene in jouw kluis staat? Met ‘even ruilen’ is het dus niet noodzakelijk opgelost.

Ik zal op onderzoek uitgaan wat de vervolgstappen vanaf onze kant zijn. Ik hoop snel een antwoord te geven.

Ik heb helaas nog geen reactie mogen ontvangen. Ik hoop deze snel te krijgen.

Hi,

 

De plaatser van deze post en ik hebben inmiddels onze fietsen weer terug. De projectleider van de werkzaamheden aan de kluis heeft contact met mij opgenomen. Dit n.a.v. een briefje dat ik had opgehangen op de kluis. De NS heeft helaas niks aan hulp geboden om tot een oplossing te komen, ze konden mij zelfs niet doorverwijzen naar het bedrijf wat de werkzaamheden had uitgevoerd . Dus ik ben uiteraard blij dat het is opgelost, maar er was wel een gebrek aan service en meedenken bij de NS.

Reputatie 7
Badge

Best wel schokkend.

Fijn dat het is opgelost en spijtig dat je weinig hulp daarbij kreeg. Ik wacht nog steeds op een terugkoppeling, maar zal dit zeker kenbaar maken.

Reageer