Skip to main content
Antwoord

Corrupte appversie 8.14.2

  • January 25, 2025
  • 20 reacties
  • 489 Bekeken

Helaas kan de genoemde versie, na de downdate van 24-01-2025, niet gebruikt worden. De app crasht meteen na het proberen te openen daarvan. Ik heb de app verwijderd, cache verwijderd, telefoon opnieuw opgestart en de app opnieuw geïnstalleerd maar het probleem blijft bestaan. Oudere versies van deze app kunnen niet worden geïnstalleerd in android 14. Hopelijk is er een goed alternatief voor deze app, want ik heb een reisplanner nodig in het dagelijkse leven.

Beste antwoord door natuwes

Antwoord van de NS ontvangen.

20 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • January 25, 2025

Mijn advies.

Je kunt ook ​@Thom zijn advies volgen en een iPhone kopen (raad ik niet aan), of gewoon de 9292 app gebruiken 😁.


  • Op het juiste spoor
  • January 25, 2025

Op mijn A53 stopt de App ook gelijk na starten, maar als ik het popup menu van de app open, door ingedrukt te houden, en kies voor Plan een reis, dan kom ik er wel in. 


JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • January 25, 2025

Ik weet niet welke versie ik heb, maar bij mij crasht de app ook direct.

Het komt hier niet verder dan de animatie bij het openen. 😶


Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • January 25, 2025

Ik weet niet welke versie ik heb, maar bij mij crasht de app ook direct.

Het komt hier niet verder dan de animatie bij het openen. 😶

Dan heb je waarschijnlijk dezelfde versie, je kan het zien door de app lang ingedrukt te houden, daarna op het info icoontje te drukken en dan helemaal naar beneden te scrollen.


JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • January 25, 2025

Ik zie het inderdaad, ook versie 8.14.2.

Tja...

 


  • Auteur
  • January 25, 2025

Op mijn A53 stopt de App ook gelijk na starten, maar als ik het popup menu van de app open, door ingedrukt te houden, en kies voor Plan een reis, dan kom ik er wel in. 

Dat werkt bij mij ook - de app lijkt gebruikt te kunnen worden op die manier.


Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • January 25, 2025

De grap blijft bij mij dat een stagiar even 'wat' code heeft veranderd een paar minuten voordat de nieuwe versie werd geupload 😆.

Altijd die verdomde stagiars!

Al zal het denk ik geen stagiar zijn geweest...


rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • January 25, 2025

Op mijn A53 stopt de App ook gelijk na starten, maar als ik het popup menu van de app open, door ingedrukt te houden, en kies voor Plan een reis, dan kom ik er wel in. 

Dat werkt bij mij ook - de app lijkt gebruikt te kunnen worden op die manier.

Werkt hier ook. Ik heb een Fairphone 3, dus het probleem is niet beperkt tot Samsung.


  • Reisleider*
  • January 25, 2025

Dat werkt bij mij ook inderdaad.

 


JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • January 25, 2025

Bij mij werkt de app (nog steeds 8.14.2) nu wel weer gewoon zoals het hoort.

Maar ik heb ook de cache van de app verwijderd, dus het kan daar ook mee te maken hebben?

Hoe zit dat bij de rest?


Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • January 25, 2025

Na wissen van de data van de app doet hij het bij mij nu ook weer maar daarvoor nog niet en eerder vandaag werkte dat niet, dus het lijkt in de combinatie te zitten.


rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • January 25, 2025

De cache wissen heeft bij mij ook gewerkt.


Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • January 25, 2025

Bij mij (Android 10) werkt versie 8.14.2 (build 24907 van 16 januari 2025) gewoon, maar zie helemaal geen animatie bij het openen (alleen een NS logo), dus zal het wel aan die animatie liggen.


Daniel
Forum|alt.badge.img+2
  • Koploper****
  • January 25, 2025

De cache wissen heeft bij mij ook gewerkt.

Ik heb geen cache hoeven wissen, maar de app is ondanks de update gewoon blijven werken.


  • Reisleider*
  • January 25, 2025

De cache wissen heeft bij mij ook gewerkt.

Bij mij ook inderdaad. Dus via instellingen - apps - dan NS app aanklikken - dan opslag - dan cache legen

 


  • Auteur
  • January 25, 2025

Na wissen van de data van de app doet hij het bij mij nu ook weer maar daarvoor nog niet en eerder vandaag werkte dat niet, dus het lijkt in de combinatie te zitten.

Hier ook, maar voor hoe lang is de vraag.


  • Auteur
  • Antwoord
  • January 25, 2025

Antwoord van de NS ontvangen.


Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • January 25, 2025

Antwoord van de NS ontvangen.

Keurig, punt 1. is meestal helemaal niet nodig maar punt 2. lost het op.

Let op met alles wissen/verwijderen bij de-installeren van de NS app, want dan ben je je tickets en opgeslagen reizen kwijt!

Wel handig dat je bij opnieuw inloggen al je kaarten weer te zien krijgt (heb er drie plus een bankpas en creditcard).


Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • January 26, 2025

Opnieuw installeren is om één of andere reden altijd het advies, ookal heeft het niets te maken met het probleem oplossen 🤣.

Of opnieuw opstarten.

In dit geval neem je dus een extra stap voor Jan met de korte achternaam :)

"Heeft u al geprobeerd om het apparaat aan en uit te zetten?"

"Het apparaat start niet op, als ik hem aan en uit kon zetten had ik u niet nodig. 🙃"

 

Opzich is opnieuw opstarten vaak de oplossing voor veel technische problemen, maar ik neem aan dat dat inmiddels bij (bijna) iedereen bekend is.

En soms... soms veroorzaakt opnieuw opstarten meer problemen.

 


Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • January 26, 2025

Precies, want als de Play Store zegt dat er niets te updaten valt heb je al de meest recente versie van de app en helpt verwijderen en opnieuw installeren dus niets.