beantwoord

Dagkaart Belgie

  • 25 April 2022
  • 6 reacties
  • 935 Bekeken

Deze zomer ga ik op vakantie met het vliegtuig vanuit Brussel. Op de terugreis zal ik ook weer landen op brussel. 

Vanaf daar wil ik graag met de trein terug naar Schiphol. Als ik hiervoor een kaartje wil kopen moet ik precies aangeven op welke tijd ik terugreis. De kans is natuurlijk aanwezig dat het vliegtuig op de terugreis vertraging heeft waardoor ik die trein niet kan halen en weer een nieuw kaartje moet kopen. 

Mijn vraag is; Kun je een treinkaartje vanuit Brussel naar Schiphol kopen die de gehele dag gebruikt kan worden zodat je niet aan een specifieke tijd vast zit. 

icon

Beste antwoord door Robert B 25 April 2022, 22:05

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Geen zorgen, een ticket voor de IC Brussel - Amsterdam (via Schiphol) kent geen treinbinding (reserveringsplicht) dus je mag er heel de dag mee reizen.

Extra optie: 

Kun je ook inchecken met je ov chipkaart om van brussel airport naar schiphol te reizen. Dan kan ik natuurlijk zelf weten wanneer ik terugreis 

Hey Robert B,

Bedankt voor je reactie! ik probeerde net zo'n kaartje te bestellen alleen dan geeft hij toch aan dat ik een bepaalde treinreis op een specifiek tijdstip moet kiezen. Klopt het dat je zegt dat deze tijd niet bindend is en de gehele dag geldig is? ik probeerde deze bestelling te plaatsen via : https://www.nsinternational.com/nl/treintickets-v3/#/search 

Badge +3

Extra optie: 

Kun je ook inchecken met je ov chipkaart om van brussel airport naar schiphol te reizen. Dan kan ik natuurlijk zelf weten wanneer ik terugreis 

Nee, pas bij je eerste overstap in NL kan je inchecken met een ov-chipkaart.

Als je een internationaal ticket naar je woonplaats hebt moet je juist nergens inchecken met je ov-chipkaart, maar je internationale ticket gebruiken (de blokjescode, bij poortjes als je die tegenkomt onderweg).

Badge +3

geeft hij toch aan dat ik een bepaalde treinreis op een specifiek tijdstip moet kiezen. Klopt het dat je zegt dat deze tijd niet bindend is en de gehele dag geldig is?

Dat klopt, tenzij je een Thalys of Eurostar ticket probeert te boeken. En dat wil je niet (veel te duur voor Brussel ↔ Schiphol).

Ontzettend bedankt !!! @Robert B 

Reageer