beantwoord

Dagkaart Maximum

  • 31 January 2024
  • 10 reacties
  • 469 Bekeken

Nu voor de 2e keer na de coronajaren met de NS Dagkaart ‘onbeperkt’ gereisd.

Onbeperkt tot op zekere hoogte dus.. Nadat ik een bliksembezoek langs Deventer, Enschede, Zwolle en Amsterdam had aangedaan wilde ik met een hapje eten afsluiten in Amersfoort.. Eruit ging wil door de poortjes, maar toen ik weer wilde inchecken om het laatste stukje van mijn reis af te maken kwam ik er niet meer in. Ook betaalpas wordt dus blijkbaar geblokkeerd en dan kun je dus niets meer dan als een rebel achter iemand aan te rennen door het poortje heen en dat voelde nogal bezwaard!

Ik vind dit nogal een tekortkoming en een letterlijk heel zuur toetje van een verder geslaagde dag!

Ik vraag me dan ook ernstig af waarom dit dan een onbeperkte dagkaart heet terwijl je er wel ruim 58(!) voor betaal! Dan wil ik er ook alles uithalen wat er in zit!

Ik hoor graag of hier meer mensen dit hebben meegemaakt!!…..

 

icon

Beste antwoord door rvdborgt 31 January 2024, 19:20

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Als het een dagkaart Dal is, dan kunt u tijdens de spitsuren niet inchecken, mogelijk was dat het geval. Dit geldt ook voor de keuzedagen.

Reputatie 7
Badge +3

Met een prijs van 58 euro is het geen dagkaart Dal of Keuzedagen, maar echt een dagkaart die de hele dag onbeperkt te gebruiken is. Er zal wel een beperking op het aantal keer inchecken op zitten vanwege mogelijke fraude. 

Reputatie 7
Badge +3

Als het een dagkaart Dal is, dan kunt u tijdens de spitsuren niet inchecken, mogelijk was dat het geval. Dit geldt ook voor de keuzedagen.

Dagkaart van ruim €58 is de dagkaart uit ticketshop van NS voor €58,80 onbeperkt reizen ook tijdens spits.

Het feit dat poortje ook niet geopend kon worden met betaalpas geeft een ander probleem aan. Ik vermoed dat dagkaart in de app stond op de telefoon en TS met betaalpas in de app door de poortjes wilde. Wanneer je een ticket in de app hebt staan wordt betaalfunctie bankpas uitgeschakeld, dacht ik.

@Gerard KWBkan het zijn dat je niet door het poortje met ‘scan ticket’ bent gegaan? Niet alle poortjes zijn te gebruiken met e-tickets.

 

Reputatie 7
Badge +1

Inchecken kan niet met een barcode. Je opent er alleen een poortje mee.

Wat stond er op het scherm bij het poortje toen je het probeerde te openen?

Als het poortje niet opent, kun je overigens altijd op de blauwe informatieknop drukken en zeggen dat het poortje je dagkaart niet wil accepteren. Het wordt dan op afstand geopend.

Reputatie 7
Badge +4

Een dagkaart is in verhouding erg duur. Vaak is het verstandiger en vooral veel goedkoper om een Weekendvrij abonnement te nemen voor een maand, mits u alleen in het weekend reist. Een maandlang Weekendvrij is goedkoper dan een. Dagkaart, hoe gek het ook lijkt.

De variant van Dalvrij geldt ook door de week maar is echt veel duurder. Dan heeft u in wezen een maand lang elke dag een Dagkaart Dal. In het weekend zijn er geen beperkingen met spitsuren.

Het lijkt me stug dat er een beperking zit in het aantal malen mogen in- en uitchecken met een dagkaart. 

Ik denk te veel  in eersteklas tarieven kennelijk, lol. 

Reputatie 7
Badge +1

Het lijkt me stug dat er een beperking zit in het aantal malen mogen in- en uitchecken met een dagkaart.

Niets zou me verbazen. Op een Interrail zit ook en vrij laag maximaal aantal, waar je na een paar dagen al doorheen bent.

Badge +3

… wilde ik met een hapje eten afsluiten in Amersfoort.. Eruit ging wil door de poortjes, maar toen ik weer wilde inchecken om het laatste stukje van mijn reis af te maken kwam ik er niet meer in. Ook betaalpas wordt dus blijkbaar geblokkeerd en dan kun je dus niets meer...

Dat lijkt me toch echt om een storing bij de poortjes in Amersfoort te gaan, want waarom zou je met een bankpas niet kunnen inchecken als je e-ticket niet werkt om poortjes te openen?

En als het met een bankpas wel lukt, natuurlijk meteen aan de binnenkant van een poortje weer uitchecken want je hebt immers een geldig e-ticket (dagkaart).

Bedankt voor alle reacties, 

Ik kreeg de melding : kaart te vaak gebruikt dus daarom kon ik niet door de poortjes heen

en wat fraude betreft kan ik daar nog enigszins in komen, maar een iets andere flexibelere oplossing zou wel servicegerichter zijn.

 

Bedankt voor de tips!

 

Reputatie 7
Badge +3

Bedankt voor alle reacties, 

Ik kreeg de melding : kaart te vaak gebruikt dus daarom kon ik niet door de poortjes heen

en wat fraude betreft kan ik daar nog enigszins in komen, maar een iets andere flexibelere oplossing zou wel servicegerichter zijn.

 

Bedankt voor de tips!

 

Dus onbeperkt is niet meer onbeperkt.

Een eventuele volgende keer de info knop gebruiken bij de poortjes en aangeven dat het poortje niet open wilt gaan met dagkaart.

Reputatie 7
Badge +1

Bedankt voor alle reacties, 

Ik kreeg de melding : kaart te vaak gebruikt dus daarom kon ik niet door de poortjes heen

en wat fraude betreft kan ik daar nog enigszins in komen, maar een iets andere flexibelere oplossing zou wel servicegerichter zijn.

 

Bedankt voor de tips!

 

Dus onbeperkt is niet meer onbeperkt.

Een eventuele volgende keer de info knop gebruiken bij de poortjes en aangeven dat het poortje niet open wilt gaan met dagkaart.

Nee dat is niet de oplossing (de info knop gebruiken). NS heeft willens en wetens dit ten onrechte beperkt. Er zijn andere methodes om fraude te bestrijden maar die wil NS dus niet inzetten. (conducteurs meer laten controleren is er één van). Dit soort incheckbeperkingen is gewoon onjuist want strookt niet met het product dagkaart en onbeperkt reizen. 

Reageer