beantwoord

Dagretour

  • 27 October 2022
  • 4 reacties
  • 158 Bekeken

Ik heb gisteren treinticket besteld Breda-Venlo, die kostte €20,20. Ik reis voor de eerste keer met de trein. Ik heb dagretour gehaald (ik heb €40,40 betaald), waarvan ik dacht dat je ook meteen een retourticket haalde voor welk datum dan ook. Maar eigenlijk is het retour voor dezelfde dag heb ik nu gelezen. Maar ik wil zaterdag/zondag pas terug. Weet iemand wat ik moet doen? Bestaat er een mogelijkheid dat ik €20,20 terugkrijg?

icon

Beste antwoord door mrfreeze 27 October 2022, 10:51

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Nikolina,

Normaal gesproken wordt er geen geld teruggegeven voor tickets, want ze kunnen niet ongeldig gemaakt worden, dus je zou er alsnog mee kunnen reizen.

Je kunt wel rechtstreeks contact opnemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of Twitter, om te kijken of ze uit coulance toch iets voor je kunnen betekenen.

Overigens, als je vaker zulke reizen gaat maken, zou ik zeker overwegen een abonnement af te sluiten. Met Dal Voordeel krijg je bijvoorbeeld 40% korting op alle reizen in de daluren en dit abonnement kost € 5,10 per maand. Met één reis van € 12,75 heb je die kosten dus al terugverdiend. Abonnementen zijn na een maand elke dag opzegbaar. Op deze pagina kun je alle abonnementen vinden.

Kan ik met dezelfde kaart dan op zondag terugkomen van Venlo naar Breda?

Badge +3

Nee. Als u een vervoerbewijs ook zou kunnen gebruiken op een andere dag dan op het vervoerbewijs staat, dan zou u meerdere dagen kunnen reizen terwijl u maar voor één dag betaald hebt.

Reputatie 7
Badge +3

Kan ik met dezelfde kaart dan op zondag terugkomen van Venlo naar Breda?

Neen het is een dagretour en alleen geldig op de datum die er op staat.

Reageer