beantwoord

Dagretour (met obstakels)

  • 3 August 2022
  • 2 reacties
  • 75 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Onze spaanse dochter loopt stage in Amsterdam en vóór terugkeer naar Spanje zou zij Opa en Oma nog even willen bezoeken. Ik bestelde een dagretour voor haar op 12 Augustus as. Nu vroeg zij mij of ik haar even een schema wilde sturen hoe te reizen/overstappen. Héél eenvoudig zei ik. Je neemt de Intercity op elk willekeurig tijdstip naar Heerlen of Maastricht en daarna stap je uit en over in Sittard naar Bunde. Opa zou haar daar dan komen halen. Maar wat blijkt, tijdens het bestellen werd ons niet verteld dat er werkzaamheden plaatsvonden op diverse trajecten en dat de heenreis bijna 4 uur gaat duren (met 4x !!!!!! overstappen (bus/trein). En dan moet ze ook nog eens een keer terug. In totaal 8 uur en 8 keer overstappen. We hebben onze dochter zo ver gekregen dat ze wandelend en met de fiets aardig thuis is in Amsterdam, maar ze ziet het niet zitten om onder deze omstandigheden naar Opa en Oma te gaan. We hopen dat u begrip hebt voor deze situatie en bereid bent de reservering te annuleren en het geld te restitueren. Bij voorbaat hartelijk dank. Paul.

icon

Beste antwoord door mrfreeze 3 August 2022, 08:42

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi PaulK,

Er zijn inderdaad werkzaamheden op dat traject. De reisplanner is normaal gesproken uiterlijk 10 dagen van tevoren bijgewerkt. Er is eigenlijk ook geen reden om zo ver van tevoren een ticket te kopen. Ze zijn niet goedkoper, er is geen maximum en ze kunnen volgens de voorwaarden niet gewijzigd of geannuleerd worden.

Dat gezegd hebbende zou u het in dit geval aan de klanteNService voor kunnen leggen. Misschien zijn ze bereid uit coulance iets voor u te betekenen.
Deze community is echter geen communicatiekanaal van die klanteNService. Ze zijn bereikbaar per telefoon (030-7515155), chat of via een bericht op Facebook of Twitter.

 

Vier keer overstappen is niet per se nodig. Het kan net zo goed in drie keer.

 

Zo heel ingewikkeld is het nu nog niet. Van Amsterdam naar Boxtel, daar de bus naar Eindhoven en dan weer de trein naar Sittard (of Roermond) en dan naar Bunde. Totale reistijd ongeveer 3½ uur.

Er zijn werkzaamheden, maar dat is maar op één plaats. De trein wordt vervangen door een bus op dat traject.

 

Het kan ook met twee keer overstappen. Van Amsterdam naar Nijmegen. Dan naar Roermond en dan naar Bunde. Dan ben je wel iets langer onderweg en het gekochte ticket is voor deze reis niet geldig.

Reageer