beantwoord

dagretour tussentijds uitstappen.

  • 24 July 2023
  • 4 reacties
  • 135 Bekeken

Op 23-07-2023 Had ik een dagretour van Groningen naar Den-Haag. Doordat de trein een aanrijding had bij Haren kon ik mijn afspraken niet nakomen in Utrecht en Den-Haag. Vandaar dat ik besloot om in Amersfoort uit te stappen en naar mijn broer te gaan. Wat schept mijn verbazing. Ik kon niet uitchecken op station Amersfoort. Dit vind ik een kwalijke zaak.   

icon

Beste antwoord door Henkpeetersen 24 July 2023, 11:09

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +1

Je mag alleen de route afleggen die door de reisplanner wordt aangegeven. In het geval van Groningen - Den Haag is dat via de Hanzelijn, dus via Lelystad en Schiphol. 

De route via Amersfoort en Utrecht komt niet uit de reisplanner, dus die route mag officieel ook niet worden afgelegd. Daarom is het ook niet mogelijk om met een kaartje Groningen - Den Haag uit te checken in Amersfoort, dat ligt immers niet op de route. 

Reputatie 7
Badge +1

Van Groningen naar Den Haag gaat normaliter via Lelystad dus dan heeft u niets te maken met Amersfoort. Maar de barcode op een dagretour maakt alleen de poortjes open dus is het wel vreemd dat u met het dagretour de poortjes niet kon openen. 

Reputatie 7
Badge

Zijn die plaatsbewijzen dan zo afgesteld dat je alleen kan in/uitchecken op stations die op de route liggen? 

Reputatie 7
Badge +3

Buiten dat je van de route die NS planner aangaf afweek, had je wel.het poortje met ‘scan ticket’ genomen?

Reageer