Normaal reis ik om 9:03 uur vanaf Tilburg naar Utrecht en check om 8:56 in. Ik heb een dalvrij abonnement en reis dan met korting.
Deze week rijden er bussen tussen Tilburg en Den Bosch. De bus vertrekt om 8:55 uur en dan kom ik nog op tijd aan in Utrecht. Nu kan ik niet eerder inchecken dan 8:55 uur. En als ik een bus later neem dan kom ik een half uur te laat in Utrecht.
vraag: hoe gaat ns om met extra reistijd en dalvrij abonnement.
dalvrij inchecktijd en NS snelbussen
Beste antwoord door mrfreeze
Hoi Jojansens,
Bij geplande werkzaamheden zijn eventuele extra reiskosten door dit soort dingen voor eigen rekening. Je kunt de extra kosten nog beperken door voor Tilburg - Den Bosch met je bankpas te reizen en pas in Den Bosch in te checken met je OV-chipkaart met Dal Vrij-abonnement.
Overigens zou ik - zeker in de spits - niet teveel vertrouwen op de reisplanner. In de praktijk rijden die bussen gewoon af en aan. Zodra ze vol zijn rijden ze weg, en met een beetje geluk staat er gelijk een volgende klaar.
De incheckpalen staan bij de bushalte, dus het kost geen minuten om in te checken en vervolgens in te stappen. Met een beetje geluk haal je het dus allemaal wel.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.