De kosten van een kinderticket

  • 4 October 2022
  • 9 reacties
  • 143 Bekeken

Hallo!  Ik heb een vraag over rekening 45 000 76 741 52 op kaart 3528 0704 0553 7317. Dit is een kinderkaart genaamd D. Abdouch.  We reisden van Rotterdam naar Amsterdam en terug.  Ik kreeg een rekening van 33,80 euro.  Is een kinderticket 16,90 euro?  Ik heb de betaling bij de bank geannuleerd en je een reactie op de brief met de factorrekening geschreven, maar ik heb nog geen reactie ontvangen.  Ik zal de rekening betalen nadat ik een antwoord heb ontvangen.


9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Tamara1988,

Een kind krijgt niet automatisch korting. Je kunt een Kids Vrij-abonnement op zijn/haar OV-chipkaart bestellen, daarmee reizen kinderen t/m 11 jaar gratis onder begeleiding. Je kunt ook een Railrunner voor hem/haar kopen. Deze kost € 2,50, is de hele dag geldig, en is beschikbaar als e-ticket, als eenmalige chipkaart uit de kaartautomaat of te laden op een OV-chipkaart.

Goedemorgen Tamara1988 en welkom bij de NS Community!

mrfreeze heeft al aangegeven wat voor opties er zijn aan vervoerbewijzen voor kinderen.

Wat betreft jouw bericht over de mail, als ik het goed begrijp heb je gereageerd op de factuurnotificatiemail. Dit wordt verstuurd vanaf een no-reply e-mailadres en je zult hoogstwaarschijnlijk ook geen reactie krijgen op jouw vraag. Zoals mrfreeze al aangaf krijgt een kind niet standaard korting, dus de factuur die je hebt gekregen zal terecht zijn en de kosten correct. Ik zou dan ook adviseren om het alsnog te betalen.

Mocht je daar verdere vragen over hebben dan kun je altijd contact op nemen met onze Klantenservice. Deze is telefonisch bereikbaar, via Social Media of via chat. Alle contactdetails kun je hier vinden.

Goedemorgen!  De kaart heeft een kids vrij abonnement, maar waarom kreeg ik een rekening voor de volle prijs?

Reputatie 7
Badge +3

Heeft het in het verleden al wel goed gewerkt? Of was dit de eerste keer dat je met dit Kids Vrij-abonnement probeerde te reizen? Als je het abonnement hebt besteld op een bestaande OV-chipkaart, moet de bestelling daarna nog worden “opgehaald” bij een kaartautomaat. Is dit ook gedaan?

Ik heb de rekening betaald, maar ik hoop dat de kosten worden herzien.  Wat de brieven betreft, ik heb al begrepen dat niemand me zal antwoorden, maar waarom kan ik geen bericht schrijven in de supportchat?

Reizen was altijd gratis, de kaart werd meer dan eens gebruikt, daarom kocht ik geen kinderticket voor 2,50.

De bestelling werd opgehaald in de automaat.

Will someone answer me?

Je kunt het beste het advies van mijn collega opvolgen en contact opnemen met de Klantenservice. Als dat niet lukt via de Live Chat kun je ook bellen, of mijn collega's op social media benaderen. Hier kunnen we niet bij je gegevens.

Reageer