beantwoord

de verkeerde datum bij e-ticket

  • 9 November 2022
  • 15 reacties
  • 2418 Bekeken

de verkeerde datum op mijn kaart ingevoerd> hoe verander ik het naar morgen ik heb hem net besteld

icon

Beste antwoord door MoDe 9 November 2022, 23:43

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +3

E-tickets zijn niet te wijzigen. Wanneer je hem niet geopend hebt of een ticket hebt besteld voor een traject waarbij je nu het eindstation niet meer zou kunnen bereiken, kun je nog telefonisch, via Twitter of Facebook contact opnemen met NS klantenservice.

Over het algemeen ben ik tevreden met NS, maar op dit gebied zeker niet! Ze kunnen toch checken dat ik nog niet heb gereisd met het kaartje dat ik op de verkeerde datum heb gezet? Kaart verwijderen of datum voor mij veranderen, geld terug en opgelost! Moet toch kunnen?

Badge +3

Over het algemeen ben ik tevreden met NS, maar op dit gebied zeker niet! Ze kunnen toch checken dat ik nog niet heb gereisd met het kaartje dat ik op de verkeerde datum heb gezet? Kaart verwijderen of datum voor mij veranderen, geld terug en opgelost! Moet toch kunnen?

Nee, dat kan dus niet. Met een e-ticket kan je namelijk niet in- en uitchecken, alleen poortjes openen als je die toevallig tegenkomt. Dat wordt niet geregistreerd.

Zodra je het opgehaald hebt (via de knop in de e-mail) dan heb je een geldig ticket voor die datum.

Reputatie 7
Badge +1

Over het algemeen ben ik tevreden met NS, maar op dit gebied zeker niet! Ze kunnen toch checken dat ik nog niet heb gereisd met het kaartje dat ik op de verkeerde datum heb gezet? Kaart verwijderen of datum voor mij veranderen, geld terug en opgelost! Moet toch kunnen?

 

Waarom koopt u eigenlijk nog een E-ticket vraag ik mij af? Tegenwoordig kan je ook met je bankpas inchecken en dan heb je dit soort problemen niet.

Reputatie 7
Badge +3

Over het algemeen ben ik tevreden met NS, maar op dit gebied zeker niet! Ze kunnen toch checken dat ik nog niet heb gereisd met het kaartje dat ik op de verkeerde datum heb gezet? Kaart verwijderen of datum voor mij veranderen, geld terug en opgelost! Moet toch kunnen?

Heb je het antwoord boven jouw post gelezen? De voorwaarden die je hebt aangevinkt voor akkoord blijkbaar niet. Daarin staat dat e-tickets niet gewijzigd kunnen worden en er geen geld terug wordt gegeven.

Als je een e-ticket gedownload hebt, heb je een geldig ticket, waarvan niet gecontroleerd kan worden of deze gebruikt is/wordt. Er zit geen chip in, de code is alleen om eventuele poortjes te openen.

Reputatie 7

Waarom biedt NS nog steeds E-tickets aan vraag ik me steeds af. Wat voegt dat nog toe; helemaal niets toch. Het voegt alleen problemen en niet tevreden klanten toe, of de voorwaarden nu zijn gelezen of niet. 

Reputatie 7
Badge +3

Waarom biedt NS nog steeds E-tickets aan vraag ik me steeds af. Wat voegt dat nog toe; helemaal niets toch. Het voegt alleen problemen en niet tevreden klanten toe, of de voorwaarden nu zijn gelezen of niet. 

Er blijven nu eenmaal mensen die met e-ticket willen reizen. En soms kan het niet anders, samenreiskorting, spoordeelticket of coupons.

Het probleem zit in het lezen. Nog belangrijker dan die voorwaarden is het checken van datum en traject voor betaling. Daar gaat het nog al eens mis.

Badge +3

Waarom biedt NS nog steeds E-tickets aan vraag ik me steeds af. Wat voegt dat nog toe; helemaal niets toch. Het voegt alleen problemen en niet tevreden klanten toe, of de voorwaarden nu zijn gelezen of niet. 

Nog niet alle bankpassen werken bij OVpay, o.a. die van Triodos Bank (Maestro). Deze worden binnenkort vervangen.

E-tickets zijn niet te wijzigen. Wanneer je hem niet geopend hebt of een ticket hebt besteld voor een traject waarbij je nu het eindstation niet meer zou kunnen bereiken, kun je nog telefonisch, via Twitter of Facebook contact opnemen met NS klantenservice.

Helaas kom je er pas achter als je je e-ticket bekijkt en je ticket dus al geactiveerd hebt !

zouden ze volgens mij best wat aan kunnen doen, nu maar nog een ticket gekocht met de juiste datum dit keer, duur kaartje zo…..

Reputatie 7
Badge +3

E-tickets zijn niet te wijzigen. Wanneer je hem niet geopend hebt of een ticket hebt besteld voor een traject waarbij je nu het eindstation niet meer zou kunnen bereiken, kun je nog telefonisch, via Twitter of Facebook contact opnemen met NS klantenservice.

Helaas kom je er pas achter als je je e-ticket bekijkt en je ticket dus al geactiveerd hebt !

zouden ze volgens mij best wat aan kunnen doen, nu maar nog een ticket gekocht met de juiste datum dit keer, duur kaartje zo…..

Datum en traject worden voor betaling aangegeven.

 

Heb vanmorgens e ticket besteld voor volgende week zondag 17 maart maar kwam erachter dat 10 maart is dus menselijk onoplettendheid dus NS gebeld en uitgelegd en krijg als antwoord ze kunnen niks doen. en dat voor een groot organisatie. in deze tijd kunt alles regelen behalve bij de NS wat is dat voor service belachelijk ze hebben ieder geval goed overnagedacht om er aan geld te verdienen. valt me behoorlijk tegen lang leve de graaicultuur 

Heb vanmorgens e ticket besteld voor volgende week zondag 17 maart maar kwam erachter dat 10 maart is dus menselijk onoplettendheid dus NS gebeld en uitgelegd en krijg als antwoord ze kunnen niks doen. en dat voor een groot organisatie. in deze tijd kunt alles regelen behalve bij de NS wat is dat voor service belachelijk ze hebben ieder geval goed overnagedacht om er aan geld te verdienen. valt me behoorlijk tegen lang leve de graaicultuur 

Tja, voortaan eerst de voorwaarden lezen voor je via internet wat bestelt. Of gewoon op je bankpas reizen.

Reputatie 7
Badge +3

Heb vanmorgens e ticket besteld voor volgende week zondag 17 maart maar kwam erachter dat 10 maart is dus menselijk onoplettendheid dus NS gebeld en uitgelegd en krijg als antwoord ze kunnen niks doen. en dat voor een groot organisatie. in deze tijd kunt alles regelen behalve bij de NS wat is dat voor service belachelijk ze hebben ieder geval goed overnagedacht om er aan geld te verdienen. valt me behoorlijk tegen lang leve de graaicultuur 

Als je het ticket geopend hebt, dan beschik je over een geldig ticket, waarvan NS niet kan zien of je deze gaat gebruiken of gebruikt hebt. Niet voor niets wordt er gewaarschuwd om voor betaling de gegevens te controleren, volgens de voorwaarden die iedereen aanvinkt voor gelezen vindt er na betaling geen restitutie plaats en kan er niets meer gewijzigd worden.

Net gebeld met de NS en ze maken het bedrag van mijn verkeerd bestelde tickets gewoon over. Volgende keer uiteraard wel opletten of ik de juiste datum boek.

Reputatie 7
Badge +3

Net gebeld met de NS en ze maken het bedrag van mijn verkeerd bestelde tickets gewoon over. Volgende keer uiteraard wel opletten of ik de juiste datum boek.

Je had ze nog niet geopend?

Reageer