beantwoord

deel van de groep stapt later op, hoe checken zij in?

  • 21 April 2022
  • 4 reacties
  • 225 Bekeken

Ik zal binnenkort met een groep leerlingen de trein pakken naar Maastricht. Nu stapt een deel eerder in, zij kunnen samen met mij inchecken, ik heb de tickets. 
hoe checkt nu het andere deel vd groep in?

kan ik het ticket doormailen? Of moet ik het per persoon uitprinten? Krijg ik zeven losse tickets, of is het er een voor een groep van 7?

icon

Beste antwoord door Robert B 21 April 2022, 18:58

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1
  1. Om wat voor tickets gaat het hier? Zijn het PDF's die je moet afdrukken? Die kun je doorsturen, zodat ze daarmee eventuele poortjes kunnen openen. Inchecken is hiermee overigens niet mogelijk: de barcode dient alleen om eventuele poortjes te openen en voor controle in de trein.
  2. In welke stations stappen de leerlingen in? Bij mijn weten is in Limburg alleen Sittard met poortjes afgesloten (maar ik kan me vergissen). Voor stations zonder poortjes hoef je tickets met barcode niet door te sturen, aangezien de leerlingen dan gewoon kunnen instappen.
Reputatie 7
Badge +1

Met die papieren/fone tickets KAN je niet in/uitsjekken, dat kan enkel met iets waar een daarvoor geschikte chip in zit. Al weet ik inmiddels goed dat niet vaak treingebruikers dat niet snel doorhebben of dat woord sjekken voor alles gebruiken. Maar ik zie nog steeds wel mensen met zo¨n print langs palen zwaaien zonder dat er wat gebeurt.

Dus ALS die laatkomers op een station opstappen waar geen poortjes zijn, is er niks aan de hand.

Elke reiziger dient zijn eigen ticket=vervoerbewijs te hebben, dus je kan de laatkomers doormailen.

Let op-als dit een groepsticket aan voordeelprijs is dan geldt dit ENKEL geheel buiten de spits-dus pas vanaf 9.00 en tot 16.00 (ma-vr)

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

De hoofdboeker ontvangt de e-tickets van alle groepsleden op het opgegeven e-mailadres. De hoofdboeker stuurt of geeft de e-tickets vervolgens aan de andere leden van de groep.

Deze kunnen ze uitprinten of tonen (als pdf bestand of als app-import) op een telefoon. Met een e-ticket check je niet in of uit, je kunt er alleen poortjes mee openen als je die toevallig tegenkomt.

Leerlingen die opstappen op een station zonder poortjes kunnen zich dus gewoon aansluiten bij de rest van het gezelschap, zonder dat ze het e-ticket bij zich hebben.

Het spreekt voor zich dat leerlingen moeten opstappen op een station dat op het reisplanner-traject naar Maastricht ligt (want jijzelf als hoofdboeker moet aanwezig zijn). Oh, en ze moeten een identiteitsbewijs bij zich hebben, dus let goed op de voorletters van de deelnemers.

  1. Om wat voor tickets gaat het hier? Zijn het PDF's die je moet afdrukken? Die kun je doorsturen, zodat ze daarmee eventuele poortjes kunnen openen. Inchecken is hiermee overigens niet mogelijk: de barcode dient alleen om eventuele poortjes te openen en voor controle in de trein.
  2. In welke stations stappen de leerlingen in? Bij mijn weten is in Limburg alleen Sittard met poortjes afgesloten (maar ik kan me vergissen). Voor stations zonder poortjes hoef je tickets met barcode niet door te sturen, aangezien de leerlingen dan gewoon kunnen instappen.

Ik start in Zeist en wel stapt in op Utrecht (ligt op de route) 

het was inderdaad meer om door de poortjes te komen dus ik zal elk ticket moeten door sturen naar degene wiens naam er op staat… 

dank! 

Reageer