DGP-Dagretour

  • 6 September 2022
  • 31 reacties
  • 437 Bekeken


Toon eerste bericht

31 reacties

Badge +3

Ik denk niet dat jij weet wat de praktijk is bij civiele vorderingen van een paar tientjes. Deze worden in de praktijk vrijwel altijd afgeboekt.

Je hebt hier ook nog eens te maken met betalingen waarbij alleen een pas- en/of rekeningnummer beschikbaar is en de rekeninghouder onbekend is en waar ook sprake kan zijn van buitenlandse bankrekeningen en/of rekeninghouders

Nee, voor reizen op een bankpas of creditcard (of Wallet) moet je je aanmelden, en ik neem zomaar aan dat daar een id-verificatie bij nodig is. 🤔

Ja, 

 

Nee, voor reizen op een bankpas of creditcard moet je je aanmelden, en ik neem zomaar aan dat daar een id-verificatie bij nodig is.

Nee, verkeerde aanname 

Er is geen ID-verificatie nodig en in de toekomst moet je gewoon kunnen reizen zonder registratie. Dat is ook niet nodig bij een bus van Connexxion 

Badge +3

Nee, verkeerde aanname 

Er is geen ID-verificatie nodig en in de toekomst moet je gewoon kunnen reizen zonder registratie. Dat is ook niet nodig bij een bus van Connexxion 

Bij Connexxion (bus) gaat het om een instaptarief van € 4,00 en al je dat zou moeten pinnen (borg) dan is dat geen probleem.

Dus als je niet uitcheckt na een busrit zal dat je uiteindelijk wel een incasso van € 4,00 opleveren (of wat meer voor streek/regio bussen met hoger instaptarief).

Dat is wat ik bedoel.

Als het bedrag niet kan worden afgeschreven is bij Connexxion de schade meestal maximaal 4 euro (al is bij de Connexxion-bus Breda-Antwerpen-Hulst het instaptarief 15 euro) 

Dit zijn geen UvB's, dus als NS of Bos ze niet kan innen doet het OM er HELEMAAL NIETS mee

Waar is de tijd gebleven dat mensen zelf keken of iets wat een aanbieding lijkt wel goedkoper is dan de standaard prijzen.  Als je er zo instaat dan laat je je met elke reclamefolder waar je wat uit koopt je in de maling nemen.

Je kan NS natuurlijk niet vergelijken met een supermarkt. In dit geval zou er ook maar één supermarkt zijn, die onbeperkt zijn prijzen kan verhogen. Dat heeft NS in dit geval ook gedaan door i.t.t. vorig jaar geen korting te geven. 

Reken maar dat met een nieuwe CAO de prijzen nog wel een graadje erger verhoogd gaan worden.

Reputatie 7
Badge +3

Waar is de tijd gebleven dat mensen zelf keken of iets wat een aanbieding lijkt wel goedkoper is dan de standaard prijzen.  Als je er zo instaat dan laat je je met elke reclamefolder waar je wat uit koopt je in de maling nemen.

 

Je kan NS natuurlijk niet vergelijken met een supermarkt. In dit geval zou er ook maar één supermarkt zijn, die onbeperkt zijn prijzen kan verhogen. 

NS is in zoverre te vergelijken met een supermarkt dat wannneer jij de boodschappen om wat voor reden dan ook maar bij 1 supermarkt haalt (bv de dichtsbijzijnde) dat je dan wel zelf kan kiezen of je de hagelslag van merk A koopt of van merk B die die week in de aanbieding is, of misschien toch maar het huismerk. En als je vlees of groente wilt kopen, neem je dan degene die die week in de aanbieding is of misschien zelfs een afprijssticker heeft omdat het de laatste dag van de uiterste verkoopdatum is of neem je zonder te letten op aanbiedingen of afprijzing kipfilet en sperzieboontjes? En als je voor de aanbieding gaat, reken je dan ook echt na of dat voordeelpak rijst ook echt zoveel goedkoper is dan de gewone verpakking? 

 

Reageer