Direct Toeslag

  • 17 February 2024
  • 12 reacties
  • 180 Bekeken

Op het traject Eindhoven - Amsterdam is morgen vervangend vervoer geregeld. Dat is behoorlijk omslachtig. Nu rijdt er wel een intercity rechtstreeks via Rotterdam waarbij staat Toeslag. Is die Toeslag in deze situatie ook van toepassing?


12 reacties

Op het traject Eindhoven - Amsterdam is morgen vervangend vervoer geregeld. Dat is behoorlijk omslachtig. Nu rijdt er wel een intercity rechtstreeks via Rotterdam waarbij staat Toeslag. Is die Toeslag in deze situatie ook van toepassing?

Ja, u moet gewoon toeslag betalen als u via de HSL wil reizen.

Veel handiger is het om morgen naar Amsterdam niet naar Centraal te reizen maar naar een van de andere stations zoals Bijlmer, Zuid, Amstel of Muiderpoort (afhankelijk van waar u moet zijn). Dat kan vanaf Eindhoven allemaal veel sneller dan via Rotterdam en zonder overstappen.

 

 

Op het traject Eindhoven - Amsterdam is morgen vervangend vervoer geregeld. Dat is behoorlijk omslachtig. Nu rijdt er wel een intercity rechtstreeks via Rotterdam waarbij staat Toeslag. Is die Toeslag in deze situatie ook van toepassing?

Ja, u moet gewoon toeslag betalen als u via de HSL wil reizen.

Veel handiger is het om morgen naar Amsterdam niet naar Centraal te reizen maar naar een van de andere stations zoals Bijlmer, Zuid, Amstel of Muiderpoort (afhankelijk van waar u moet zijn). Dat kan vanaf Eindhoven allemaal veel sneller dan via Rotterdam en zonder overstappen.

De werkzaamheden zijn tussen Utrecht en Amsterdam zodat er geen treinen rijden vanaf Utrecht. Vanaf Breukelen worden er bussen in gezet. Ik rij liever rechtstreeks. Mijn ervaring met ingezette bussen is niet zo positief.

 

Ik weet niet waar u het bovenstaande vandaan haalt maar er rijden morgen gewoon rechtstreekse intercity's van Eindhoven naar de stations Bijlmer, Zuid, Amstel en Muiderpoort. U hoeft dan helemaal niet met een bus.

Gewoon even goed kijken in de planner.

Badge +3

Ik weet niet waar u het bovenstaande vandaan haalt maar er rijden morgen gewoon rechtstreekse intercity's van Eindhoven naar de stations Bijlmer, Zuid, Amstel en Muiderpoort. U hoeft dan helemaal niet met een bus.

Gewoon even goed kijken in de planner.

Vanaf Amstel of Muiderpoort naar Centraal kan je gewoon in een metro stappen, je hoeft niet door poortjes en met bussen (zoals vanuit Abcoude of tussen Utrecht en Breukelen) heb je inderdaad helemaal niets te maken.

Wel even zoeken op Amsterdam Centraal naar het open GVB poortje en daar uitchecken bij de mobiele NS paal.

Mocht je verder willen reizen dan Amsterdam Centraal, dan check je weer in bij de normale NS poortjes.

De toeslag tussen Rotterdam en Schiphol over de HSL kan je overigens vermijden door via Leiden te reizen, maar voor Eindhoven - Amsterdam wordt het dan wel een wereldreis. Dan beter een metro vanaf Amstel, Zuid of Muiderpoort.

Metro vanaf Bijlmer of Duivendrecht mogen nemen zou handiger zijn, maar dat mag niet zonder kosten (geen NS paaltjes daar).

Ik weet niet waar u het bovenstaande vandaan haalt maar er rijden morgen gewoon rechtstreekse intercity's van Eindhoven naar de stations Bijlmer, Zuid, Amstel en Muiderpoort. U hoeft dan helemaal niet met een bus.

Gewoon even goed kijken in de planner.

Vanaf Amstel of Muiderpoort naar Centraal kan je gewoon in een metro stappen, je hoeft niet door poortjes en met bussen (zoals vanuit Abcoude of tussen Utrecht en Breukelen) heb je inderdaad helemaal niets te maken.

Wel even zoeken op Amsterdam Centraal naar het open GVB poortje en daar uitchecken bij de mobiele NS paal.

Mocht je verder willen reizen dan Amsterdam Centraal, dan check je weer in bij de normale NS poortjes.

De toeslag tussen Rotterdam en Schiphol over de HSL kan je overigens vermijden door via Leiden te reizen, maar voor Eindhoven - Amsterdam wordt het dan wel een wereldreis. Dan beter een metro vanaf Amstel, Zuid of Muiderpoort.

Metro vanaf Bijlmer of Duivendrecht mogen nemen zou handiger zijn, maar dat mag niet zonder kosten (geen NS paaltjes daar).

In de reisplanner bij de trein van 13.04 uit Eindhoven met eindpunt Amsterdam Amstel staat het volgende: En als ik op die werkzaamheden klik krijg ik dit te zien: Het is morgen de 18de dus dat valt in die periode.

 

Reputatie 7
Badge +3

De intercity direct wordt in de reisplanner aangegeven, maar is tussen Rotterdam en Amsterdam niet toeslagvrij.

Er rijden beperkt treinen tussen Eindhoven en Amsterdam Amstel. Vanaf Amstel kun je de metro nemen naar Amsterdam centraal met NS vervoersbewijs.

@MarijeS55

Er staat in uw eigen.voorbeeld toch dat de trein van 13.04 uur naar Amsterdam Muiderpoort gaat met een tussenstop om 14.17 in Amsterdam Amstel????

Ik snap echt niet wat u nu verder wil beweren.

Badge +3

Die oranje meldingen kan je negeren, zoals het er daar staat rijdt die trein gewoon!

Die meldingen zijn maar om aan te geven dat er (op dat traject, en dat zijn er in dit geval twee) werkzaamheden zijn, en dat je mogelijk te maken krijgt met andere vertrektijden, omgeleide treinen of extra overstappen.

Je kunt dus gewoon met de trein naar Amstel (en mag daar in de metro stappen naar Centraal).

Pas zodra er /!\ Alternatief vervoer staat kan het echt niet anders, en moet je met een ‘NS bus’ of ‘NS metro’ (waar je NS vervoerbewijs natuurlijk geldig is).

Zie bijv. Abcoude - Amsterdam https://www.ns.nl/reisplanner/#/?vertrek=Abcoude&vertrektype=treinstation&aankomst=Amsterdam (er vertrekken geen treinen vanaf Abcoude, nou ja via Gouda kan je soms nog naar Utrecht).

Ik zie nu idd dat ik rechtstreeks naar de Arena kan komen met de trein van 11.47. En daarna nog met 2 overstappen naar Centraal. Het is wel erg ingewikkeld aangegeven in de reisplanner. Je moet alle reizen apart ‘openen’

Nu ‘ns kijken naar de terugreis.

Bedankt allemaal voor het meedenken!

Ik zie nu idd dat ik rechtstreeks naar de Arena kan komen met de trein van 11.47. En daarna nog met 2 overstappen naar Centraal. Het is wel erg ingewikkeld aangegeven in de reisplanner. Je moet alle reizen apart ‘openen’

Nu ‘ns kijken naar de terugreis.

Bedankt allemaal voor het meedenken!

Oh, ik had het bericht van  Robert B nog niet gelezen. Als dat klopt zou het wel erg prettig zijn. Wat geven ze dit ingewikkeld aan voor mensen die niet dagelijks treinen!!!!

 

Badge +3

Oh, ik had het bericht van  Robert B nog niet gelezen. Als dat klopt zou het wel erg prettig zijn. Wat geven ze dit ingewikkeld aan voor mensen die niet dagelijks treinen!!!!

Helemaal mee eens, goede reis! 🙄

Vanaf Amstel naar Centraal lukt ook wel met één overstap, en anders neem een trein naar Zuid of Muiderport en stap daar op de metro.

Reageer