Ik reis al jaren samen met mijn partner en onze hond met de treinen van NS en Keolis Blauwnet.
nu is het ons bekend dat je officieel een dagkaart Hond dient te hebben.
maar waarom zeggen de meeste Conducteurs dat dit niet nodig is. Zowel bij de NS als bij Keolis Blauwnet.
er is zelf een conducteur die een Facebook pagina heeft waar zij een foto en een leuk verhaal typt over de reis die de hond maakt.
daarbij hebben wij een weekend vrij abonnement waar wij van mening zijn dat hier dan ook de hond onder hoort te vallen. (En eigenlijk ook de OV-fiets)
daarbij vinden wij dat de hond wordt gediscrimineerd om zijn grote. Een kleinere hond mag gratis mee reizen.
waarom betalen voor een hond welke niet meer ruimte inneemt dan een grote koffer.
en dan moet de hond nog op een vaak vieze vloer liggen waar etenswaren liggen welke niet veilig zijn voor een hond.
kortom ik vindt dit een scheve en oneerlijke verhouding.
begrijp me niet verkeerd, de hond hoeft niet op de stoel (vanwege haar verlies of straatvuil) maar ben van mening dat een hond ongeacht haar grote gratis mee moet horen te reizen en dat de trein vloeren schoner en veiliger voor de hond behoren te zijn