Doorzichtige OV-Chipkaart hoesjes

  • 11 October 2022
  • 6 reacties
  • 1021 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik heb al een tijdje mijn kaart maar merk dat deze nu bijna zijn kleurlaag kwijt raakt, wat ik erg zonde vind. Ik zie dat sommige reizigers een doorzichtige pashouder hebben. wie kan mij daar aan helpen?


6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb er ooit een gekocht bij Veolia, maar ook andere vervoerders zullen deze hebben. NS heeft/had ondoorzichtige gele.

Reputatie 7
Badge +2

Bij de OV Shop kan je allerlei pashoesjes bestellen: https://www.ovshop.nl/product-categorie/ov-chipkaart-accessoires/hoesjes-en-mapjes/

Reputatie 7
Badge +3

NS heeft na die ondoorzichtbare gele hoesjes ook wel doorzichtige hoesjes gehad, alleen waren/zijn die niet erg stevig. Zijn van hard plastic wat snel breek en hebben een gedeelte wat uitsteekt om aan een keycord te hangen, als je het daarvoor gebruikt misschien handig, maar anders is dat minder handig. Bij die van mij, gehad bij de open dag in de NS werkplaats in Haarlem, is dat er af gebroken terwijl ik hem hooguit 2 of 3 keer gebruikt heb.

Zie ook https://twitter.com/ns_online/status/1037427323648258049 voor hoe het hoesje eruit ziet als die nog heel is (en hoe die er na wat intensiever gebruik uitziet).

Reputatie 7
Badge +1

Anders kan je evt bij de (weinige nog open zijnde) banken informeren-precies hetzelfde formaat. Of als je heel fanatiek bent probeer je een gratis uitruil-site of marktplaats of de krant oid

Die harde gele werden meen ik ooit verstrekt aan destijds als gewaardeerde trouwe klant zijnde senioren voor die keuzedaagjes e.d.-dat is jaaaaaren geleden en dat is dus al lang niet meer zo.

Reputatie 6
Badge +2

Hi T.L en welkom bij de NS Community! 
Met een doorzichtig hoesje kan ik je helaas niet helpen. Wellicht heb je dan iets aan de tips hierboven. Je kan wel contact opnemen met onze klantenservice om een geel hoesje aan te vragen.

Badge +3

Ik heb nog wel wat doorzichtige (hard plastic) hoesjes, eventueel met keycord (trekkoord), stuur maar een privébericht als je interesse hebt.

Een zacht insteekhoesje vind ik zelf prettiger, voor in een portemonnee. Een kaart kan op zich wel wat hebben dus zal niet snel scheuren of breken.

De folie-opdruk is een ander verhaal, zoals je al aangeeft. Soms bladdert die vers uit de envelop van NS al af 😥

Reageer