beantwoord

dubbel kaartje, geld terug?

  • 18 September 2022
  • 6 reacties
  • 596 Bekeken

Gisteren om 21.00 heb ik een samenreiskaartje gekocht van 11,94 vanuit Deventer naar Den Bosch op naam van ICM van der Hijden. Ik kreeg dit kaart niet binnen en mijn betaling bij de bank bleef op reservering staan. Omdat ik de trein van 21.15 uur moest halen, heb ik nog een kaartje gekocht, nu werkte het wel. 
Uiteindelijk is bij de Rabobank toch twee keer het bedrag afgeschreven.

Op de NS app is maar 1 kaartje van de twee binnen gekomen, wel heb ik op een later moment, rond 21.20 uur een mailtje gekregen dat ik het een E ticket kan ophalen van het kaartje wat ik om 21.00 uur heb gekocht. Dit was dus veel later. 
Ik vraag dus of ik eenmalig het bedrag van 11,94 teruggestort kan krijgen.

Zie ook de bijgevoegde foto’s van mijn rabo app en de NS app.

 

met vriendelijke groeten,

Inge van der Hijden

 

icon

Beste antwoord door Tochjo 18 September 2022, 12:17

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3

U kunt hiervoor rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Houdt u bij online contact wel rekening met een reactietijd die kan oplopen tot enkele dagen.

Reputatie 7
Badge +4

In aanvulling op @Tochjo, u kunt uw gegevens beter weghalen. Dit is een openbaar forum, iedereen kan het inzien.

Reputatie 7
Badge +3

Voor een volgende keer: koop een e-ticket op tijd. Het kan een half uur duren voor je de email hebt, soms zelfs langer. Heb je de mail na een half uur nog niet neem dan contact op met Klantenservice, zij kunnen het kaartje dan nasturen. Dat is minder gedoe dan geld terugvragen.

Badge +3

Zolang je het tweede (eerder bestelde maar later ontvangen) kaartje niet in de app laadt kan je gewoon je geld terug krijgen, via de Klantenservice. Houd het ordernummer (dat staat in de mail en op je bankafschrift) bij de hand.

Gistren heb ik een kaartje gekocht via de app maar nooit ontvangen van 9 euro 42 cent van Gouda naar Breda met een vertraging van meer van 20 min behoorlijk irritant moest voor mij werk naar Breda 

men heb toen later ingecheckt met mij telefoon ben naar Rotterdam gegaan en door de extra vertraging ben ik daar opgehaald door iemand waardoor ik maar betaald heb tot Rotterdam zouden jullie mij blij kunnen maken en mij die 9 euro 42 cent terug kunnen storten 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Gistren heb ik een kaartje gekocht via de app maar nooit ontvangen van 9 euro 42 cent van Gouda naar Breda met een vertraging van meer van 20 min behoorlijk irritant moest voor mij werk naar Breda 

men heb toen later ingecheckt met mij telefoon ben naar Rotterdam gegaan en door de extra vertraging ben ik daar opgehaald door iemand waardoor ik maar betaald heb tot Rotterdam zouden jullie mij blij kunnen maken en mij die 9 euro 42 cent terug kunnen storten 

 

 

Wij kunnen jou hier in deze reizigers-helpen-reizigerscommunity niet blij maken. Wij kunnen niet bij klantgegevens. Je kunt het beste telefonisch, via X, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice.

Vraag mij alleen af wie de men is. Was dat een conducteur dan zal er een hoger bedrag dan de ritprijs afgehouden worden. Je moet de afschrijving van OV-pay aanhouden om te bewijzen dat je 2x voor de rit betaald hebt. Open het kaartje niet als je dat toch nog ontvangen hebt.

Reageer