E-ticket annuleren | NS Community
beantwoord

E-ticket annuleren

  • 19 March 2017
  • 8 reacties
  • 27749 Bekeken

Ik heb 2 e-tickets besteld voor 26 maart die ik wil annuleren. Waar een hoe kan ik dit doen?
icon

Beste antwoord door Tochjo 19 March 2017, 14:08

Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3
Het is niet mogelijk om geld terug te krijgen voor een al gekocht e-ticket of de gegevens op een e-ticket te wijzigen. NS kan namelijk niet controleren of u het ticket niet toch geprint hebt en ermee gaat reizen. Zou u uw geld terug kunnen krijgen, dan zou u gratis kunnen reizen. Zou u de datum kunnen wijzigen, dan zou u twee dagen kunnen reizen voor de prijs van één.

U zou hoogstens nog direct contact kunnen opnemen met de klantenservice om te zien of men uit coulance bereid is u tegemoet te komen, maar ik zou daar niet te veel van verwachten. Contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals een contactformulier en het postadres, maar houdt u er rekening mee dat een reactie op een ingevuld contactformulier of papieren brief meerdere weken op zich kan laten wachten.
In de voorwaarden staat expliciet dat e-tickets niet kunnen worden veranderd of geannuleerd.

Mijn zoon heeft een kaartje gekocht van Leeuwarden naar Amsterdam Centraal voor 26 mei, nou gaat de reis naar Parijs niet door, kan hij deze nog annuleren? Hij gaat waarschijnlijk later maar heeft nog geen datum, wat kan hij alsnog doen?

Zoniet, wat is dan nog mogelijk?

Bedankt voor uw antwoord.

Reputatie 6

Goedenavond Do92. Welkom bij de NS Community.

Ik wil je wijzen op het antwoord van Tochjo hierboven. Dit is enkele jaren oud maar nog steeds het beste antwoord op je vraag.

Reputatie 7
Badge +3

Mijn zoon heeft een kaartje gekocht van Leeuwarden naar Amsterdam Centraal voor 26 mei, nou gaat de reis naar Parijs niet door, kan hij deze nog annuleren? Hij gaat waarschijnlijk later maar heeft nog geen datum, wat kan hij alsnog doen?

Zoniet, wat is dan nog mogelijk?

Bedankt voor uw antwoord.

Als het kaartje nog niet gedownload is, loont het om contact op te nemen met NS klantenservice. Is het kaartje wel gedownload dan heeft de zoon pech, hij heeft een geldig kaartje wat niet meer ongeldig gemaakt kan worden.

Volgens de voorwaarden kan een eenmaal gekocht kaartje niet gewijzigd worden en er wordt geen geld terug gegeven. Zoon kan nog kijken of reis/annuleringsverzekering iets kan betekenen.

Mijn zoon heeft een kaartje gekocht van Leeuwarden naar Amsterdam Centraal voor 26 mei, nou gaat de reis naar Parijs niet door, kan hij deze nog annuleren? Hij gaat waarschijnlijk later maar heeft nog geen datum, wat kan hij alsnog doen?

Zoniet, wat is dan nog mogelijk?

Bedankt voor uw antwoord.

Waarom.koopt je zoon een eticket weken van te voren als je weet dat je etickets niet kunt annuleren of wijzigen? Verstandig is om een eticket pas de avond van te voren of op de dag zelf te kopen.

Reputatie 7
Badge +3

Mijn zoon heeft een kaartje gekocht van Leeuwarden naar Amsterdam Centraal voor 26 mei, nou gaat de reis naar Parijs niet door, kan hij deze nog annuleren? Hij gaat waarschijnlijk later maar heeft nog geen datum, wat kan hij alsnog doen?

Zoniet, wat is dan nog mogelijk?

Bedankt voor uw antwoord.

Waarom.koopt je zoon een eticket weken van te voren als je weet dat je etickets niet kunt annuleren of wijzigen? Verstandig is om een eticket pas de avond van te voren of op de dag zelf te kopen.

Men weet niet dat e-tickets niet te annuleren of te wijzigen zijn. Dat staat in de voorwaarden die niet gelezen worden, maar wel worden aangevinkt als gelezen.

Reputatie 7

Men weet niet dat e-tickets niet te annuleren of te wijzigen zijn. Dat staat in de voorwaarden die niet gelezen worden, maar wel worden aangevinkt als gelezen.

Exact. Men leest geen voorwaarden voor simpele binnenlandse treintickets maar gaat er gewoon vanuit dat je treintickets wel kan annuleren/terug kan geven mocht er iets zijn. Iets met deze digitale samenleving waarin alles technisch mogelijk is (althans daar wordt vanuit gegaan). Zeker jongeren lezen vaak weinig/niets, heb ik al vaak gemerkt. Teveel haast, geen zin, te druk met andere dingen. En dan heb je dus pech.

Reageer