beantwoord

e ticket gekocht trein gemist moest nieuwe e ticket kopen

  • 27 October 2022
  • 11 reacties
  • 896 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties

dinsdag  25 oktober  reis van utrecht naar leeuwarden

 van 13.18 uur maar door file gemist en toen trein 13.48 genomen en moest van de conducteur een nieuwe ticket kopen

zoals ik lees is de ticket niet tijd gebonden  wel datum gebonden en traject gebonden

maar omdat de reiziger alleen spaans spreekt heeft die via een ander een nieuwe ticket gekocht

 

het voor mij erg vreemd dat dit gebeurt

icon

Beste antwoord door mrfreeze 27 October 2022, 20:13

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dan vermoed ik dat er toch sprake is geweest van een taalbarrière. Kan me niet voorstellen dat een conducteur dat gezegd zou hebben.

Er kan eventueel contact opgenomen worden met de klanteNService om te kijken of ze iets kunnen betekenen. Als het twee identieke tickets zijn (naam, datum, traject), dan is er vaak wel iets mogelijk.

Contact opnemen kan telefonisch (030-7515155), per chat, of via een privébericht op Facebook of Twitter.

Reputatie 6

Hey kibor. Welkom bij de NS Community.

Ik sluit me aan bij mrfreeze. Ik kan me niet indenken dat een conducteur iemand een nieuw ticket laat kopen omdat de tijd niet klopt. Ik raad je sterk aan om het gegeven advies dan ook te volgen zodat we kunnen kijken wat hier aan de hand is. Als het om papieren kaartjes gaat raad ik je nog wel aan om deze te bewaren, helaas zijn deze niet te controleren als je deze kwijt bent. 

heb net gebeld met klantenservice

als je de ns app gebruikt om e ticket te kopen ben je tijd gebonden

als via automaat op station koopt niet tijd gebonden

dus conclusie als je via de app koopt en je mist de trein …….. moet je een nieuwe ticket kopen

dat wordt zover ik kan zien niet echt vermeld bij aankoop via app

en ik krijg een beetje raar gevoel van niet echt klant vriendelijk die ns app

 

Badge +3

heb net gebeld met klantenservice

als je de ns app gebruikt om e ticket te kopen ben je tijd gebonden

als via automaat op station koopt niet tijd gebonden

Dat is de grootste onzin die ik ooit gelezen heb, want een e-ticket voor een binnenlandse reis kent alleen een reisdatum (en tijdstip aanschaf) toch, @Henk_NL?

In ieder geval is een online e-ticket via de website gewoon heel de dag geldig (eventueel met spitsbeperkingen als het een kortingskaartje is), en bestellen vanuit de app gaat ook gewoon via de website.

Er zouden anders heel vervelende situaties ontstaan, want stel dat een trein uitvalt of vol is… 

Reputatie 7
Badge +3

De kwaliteit van de klanteNService holt ook achteruit geloof ik. De medewerker heeft onzin verkondigd. Een e-ticket is de hele dag geldig op de datum die op het ticket staat.

Reputatie 6

...Wat? Ik kan geloven dat een van onze collega's een fout kan maken, we blijven mensen en mensen maken soms fouten, maar dit is dan toch wel zo standaard dat dit niet fout hoort te gaan. Zou je mij een privébericht willen sturen kibor? Dan kijk ik met je mee.

Reputatie 7
Badge +3

De enige e-tickets die zover ik weet tijdgebonden zijn, zijn de e-tickets met korting voor de IC op het  traject Den Haag - Eindhoven. En dan nog zijn die alleen geldig binnen een bepaald tijdslot en niet specifiek voor 1 tijdstip. 

Een e-ticket met regulier vol tarief is gewoon de hele dag geldig, ongeacht welke tijd. En e-ticket voor de daluren (Samenreiskorting of Vroegboek Dal) is alleen in de daluren geldig, en maakt dan verder niet uit hoe laat als het maar in de daluren is. 

Wat wel zou kunnen is dat je, als je een lange reis reis maakt met een trein een half uur later, pas tijdens de spits op je bestemming arriveert. Als je dan één van bovengenoemde daluren tickets hebt mag je niet tijdens de spits doorreizen. Maar dat kan hier ook niet het geval zijn. Met een trein van 13:48 uit Utrecht kom je volgens de dienstregeling om 15:43 aan in Leeuwarden én dan zou je ook zo'n dalurenticket moeten hebben. 

Of kan het zijn dat door de taalbarrière er per ongeluk een Samenreisticket is gekocht zonder mee te reizen met iemand met een abonnement?

Wat ik kan bedenken is dat deze persoon zijn eticket pas gekocht heeft toen hij al lang en breed in de trein zat en de conducteur daarom geconcludeerd heeft dat dat het ticket om die reden niet geldig was.

Een andere optie is inderdaad dat hij een samenreisticket had zonder samen te reizen. Veel buitenlanders kennen de regels hiervoor niet.

De vraag aan @kibor daarom: wat voor ticket had deze persoon gekocht en wanneer hoe laat heeft hij het gekocht?

Dat is de grootste onzin die ik ooit gelezen heb, want een e-ticket voor een binnenlandse reis kent alleen een reisdatum (en tijdstip aanschaf) toch, @Henk_NL?

Ja, behalve die proef op Eindhoven-Den Haag CS. 

ik stop de topic daar de reiziger alle info en data heeft gewist

 

dank voor jullie belangstelling

dus voor zeker

een E ticket gekocht via ns app is NIET tijd gebonden

dank jullie

Reputatie 6

Ik heb kibor nog enkele opties gegeven om de gegevens alsnog te vinden, maar als hij het topic wil sluiten dan laten we het hierbij. Vooralsnog zou dit niet moeten gebeuren. 

Reageer