beantwoord

e-ticket te laat ontvangen


Beste NS,

Vanavond een e-ticket besteld Alkmaar-Castricum met meereiskorting €.1,98. Dit was 22:05 uur. De e-ticket kreeg ik pas om 22:25 uur binnen. Om toch naar Castricum te kunnen reizen moest ik een gewoon kaartje kopen €.4,30

Ik vind het jammer dat het zo lang duurt dat een e-ticket wordt doorgestuurd en dat ik op extra kosten gejaagd wordt. 

Ik ben benieuwd naar uw reactie?

Met vriendelijke groet, 

Pieter en Sonja Brakenhoff

icon

Beste antwoord door mrfreeze 3 April 2022, 09:13

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U veronderstelde mogelijk dat de tickets er meteen zouden zijn, maar twintig minuten valt binnen de bandbreedte. In het algemeen gaat het inderdaad meestal veel sneller, maar het is geen recht van uw kant dat het er nagenoeg meteen moet zijn.

Het is vervelend voor u, en ik snap uw frustratie er over, maar de tickets waren niet extreem lang onderweg. Wel langer dan u vooronderstelde.

Overigens is dit geen kanaal van Klantenservice, maar een forum van reizigers die andere reizigers proberen te helpen. Dit is dus geen reactie van NS.

Reputatie 7
Badge +1

U veronderstelde mogelijk dat de tickets er meteen zouden zijn, maar twintig minuten valt binnen de bandbreedte. In het algemeen gaat het inderdaad meestal veel sneller, maar het is geen recht van uw kant dat het er nagenoeg meteen moet zijn.

De app impliceert wel degelijk dat er geen wachttijd is: "Na betaling kun je de e-tickets openen in de app. Ook versturen wij binnen 20 minuten een link met de e-tickets naar dit e-mailadres."

Je moet dus het ticket meteen kunnen openen in de app. Als dat niet werkt, dan mag dat niet het probleem van de reiziger zijn.

U veronderstelde mogelijk dat de tickets er meteen zouden zijn, maar twintig minuten valt binnen de bandbreedte. In het algemeen gaat het inderdaad meestal veel sneller, maar het is geen recht van uw kant dat het er nagenoeg meteen moet zijn.

Je moet dus het ticket meteen kunnen openen in de app. Als dat niet werkt, dan mag dat niet het probleem van de reiziger zijn.

Dat zou waanzin zijn, dan koop je gauw een eticket als je de conducteur ziet komen. 

Daarom staat ook duidelijk in de voorwaarden:

Na het afronden van uw bestelling kunt u uw e-tickets binnen een kwartier downloaden en printen.

​​​​​​​​​​​​Ik snap dat jij met je Rover verleden hier ten koste van alles iedere klagende reiziger tegemoet wil komen maar het is ook in het belang van alle reizigers dat fraude wordt vermeden.  

Reputatie 7
Badge +3

Op de productpagina staat duidelijk dat je het ticket “direct” kan gebruiken op je mobiel. En als het er volgens de voorwaarden binnen een kwartier moet zijn, valt twintig minuten dus niet binnen de bandbreedte. NS zou er goed aan doen voor eens en voor altijd duidelijk te maken wat je mag verwachten bij een e-ticket.

Hoe dan ook, ik raad PBra aan contact op te nemen met de klanteNService. In dit soort gevallen is er vaak wel iets mogelijk.

Op de productpagina staat duidelijk dat je het ticket “direct” kan gebruiken op je mobiel. En als het er volgens de voorwaarden binnen een kwartier moet zijn, valt twintig minuten dus niet binnen de bandbreedte. NS zou er goed aan doen voor eens en voor altijd duidelijk te maken wat je mag verwachten bij een e-ticket.

Dat NS in het algemeen niet uitblinkt in heldere communicatie als het over tarieven gaat ben ik wel met je eens maar een wachttijd van 15 minuten staat wel duidelijk vermeld.

Overigens kun je een eticket op je mobiel wel degelijk direct gebruiken, dat sluit echter niet uit dat het een kwartiertje kan duren voor je het op je mobiel staat. Maar dat is voor de echte haarklovers onder ons.😁

Reputatie 7
Badge +3

Waar staat dat dan zo duidelijk op bv. deze pagina? https://www.ns.nl/producten/meest-gekocht/p/enkele-reis

Wat ik zie is:

Printen of direct gebruiken op je mobiel

En als je doorklikt naar ‘E-tickets kopen':

Direct na het afronden van je bestelling krijg je een link waarmee je de e-tickets kunt downloaden en gebruiken vanaf je mobiel. Wil je meteen op pad? Dan is dit de snelste optie.
Ook krijg je binnen een kwartier een bevestigingsmail van ons. In deze e-mail vind je een link waarmee je op elk gewenst moment je e-tickets kunt downloaden en eventueel printen. Het printen van het e-ticket is niet noodzakelijk.

Reputatie 7
Badge +3

Waar staat dat TS 20 minuten moest wachten op een kaartje in de app?

Zal aan mij liggen, maar sinds de e-ticket bestaat heb ik 1x geen kaartje ontvangen. Maar dat was een voucher code , waarbij tussen intypen en afronden er een urenlange storing optrad. Als ik een e-ticket gebruik is dat met een vouchercode  (aktiekaartje, Spoordeelwinkel) en die kon ik tot nu toe altijd direct van de site downloaden. Behalve die ene keer dan. per email kwam deze tussen paar minuten en een uur binnen.

Badge +3

Dat zou waanzin zijn, dan koop je gauw een eticket als je de conducteur ziet komen. 

Dat heeft geen zin want in de code van het ticket staat het tijdstip van aankoop. Een beetje HC trapt daar dus niet in, voor zover die niet al automatisch een melding krijgt over ‘zojuist gekocht’.

Voorheen kwam je na betaling direct op een Persoonlijke pagina (zelfde als in de e-mail), vanaf waar je het ticket kon importeren of downloaden. Maar dat werkt al tijdenlang niet meer, dus zul je alsnog de e-mail moeten afwachten.

De informatie over e-tickets klopt dus niet meer, of het is een langslepende bug.

Ondertussen contact gehad met de NS,

Hieronder een van de reacties;

"Dat zeggen velen klanten inderdaad. Heel lastig dat er niet wordt aangegeven dat het uiterlijk een half uur duurt."

Ik ga het even voor je nakijken.

Reputatie 7
Badge +1

​​​​​​Ik snap dat jij met je Rover verleden hier ten koste van alles iedere klagende reiziger tegemoet wil komen maar het is ook in het belang van alle reizigers dat fraude wordt vermeden.  

Ik zou graag op basis van feiten willen discussiëren, zoals: wat belooft NS als je in de app een kaartje koopt.

Reputatie 7

 maar het is ook in het belang van alle reizigers dat fraude wordt vermeden.  

 

Dat is zeker zo. Fraude bestrijden doe je echter niet door achteraf iedere klager, zonder enig bewijs, te bestempelen als fraudeur. Daar help je niemand mee (ook NS niet). Dat doe je wel door vooraf effectieve maatregelen te treffen.

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik regelmatig tickets online. Ik ken geen bedrijf waarbij het een half uur duurt voordat ik het ticket in de mailbox heb. Wat een klungels bij NS.

Reageer