beantwoord

E-tickets annuleren

  • 24 January 2024
  • 8 reacties
  • 314 Bekeken

Ik heb een paar uur geleden 2 e-tickets retour Nijmegen Amsterdam gekocht met vroegboek deal. Deze tickets zijn voor 6 februari 2024 en ik zie nu dat ik dan alleen in de daluren kan reizen. Nu is het zo dat ik de terugweg niet in de daluren kan reizen en ik de verkeerde tickets heb gekocht. Zou dit omgezet kunnen worden naar 2 e-tickets zonder dal? Ik snap dat er dan een meerprijs aan zit en die betaal ik gewoon. 

icon

Beste antwoord door MoDe 24 January 2024, 21:39

Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

E-tickets kunnen niet gewijzigd worden tegen een meerprijs. Bij vroegboek voordeel ben je gebonden aan een tijdslot (enkele uren) waarop je ze kunt gebruiken, en dat is natuurlijk in de daluren.

Je zult in dit geval voltarief tickets (zelfde datum en naam reizigers) moeten bestellen en dan contact opnemen met de Klantenservice (telefoon, chat, social media), of reizen met een ov-chipkaart of bankpas en na de reis contact opnemen om aan te tonen dat dezelfde reis op een ander tijdstip gemaakt is.

Dat laatste is lastig, want bij reizen op een (anonieme) ov-chipkaart of bankpas (of een automaatkaartje) is de naam van de reiziger niet bekend.

Overigens kan je 3 maanden Dal Voordeel krijgen voor € 2,50 per maand (op te zeggen na een maand). Een persoonlijke ov-chipkaart is eventueel gratis (levertijd een week) en je bespaart daarmee meer dan met die vroegboek korting.

 

Reputatie 7
Badge +3

E-tickets kunnen niet gewijzigd worden en er wordt ook geen geld terug gegeven volgens de voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan door deze aan te vinken.

Maar als je de tickets niet hebt gedownload dan loont het de moeite om telefonisch, via chat, X of Facebook contact op te nemen met NS klantenservice. Anders zul je voor de reis in de spits nieuwe tickets moeten kopen.

Reputatie 7
Badge +3

Bij vroegboek voordeel ben je gebonden aan een tijdslot (enkele uren) waarop je ze kunt gebruiken, en dat is natuurlijk in de daluren.

Denk dat het in dit geval gaat om de 10% of 20% korting bij Vroegboek Enkele Reis Dal. Dat werkt niet met tijdsloten. Maar maakt voor de beantwoording verder niet uit 🙂
Ik vind overigens dat het woord ‘Dal’ in de naam van het kaartje wel een belletje had mogen doen rinkelen 😉

 

Reputatie 7
Badge +3

Bij vroegboek voordeel ben je gebonden aan een tijdslot (enkele uren) waarop je ze kunt gebruiken, en dat is natuurlijk in de daluren.

Denk dat het in dit geval gaat om de 10% of 20% korting bij Vroegboek Enkele Reis Dal. Dat werkt niet met tijdsloten. Maar maakt voor de beantwoording verder niet uit 🙂

Oh, sinds wanneer kun je er op bepaalde dagen 20% korting mee krijgen? Ik had tot nu toe alleen 10% gezien.

De tickets met tijdslot zijn de NS Voordeel tickets, maar die zijn niet voor ieder traject verkrijgbaar. Daarbij kun je wel heel wat meer korting krijgen, afhankelijk van de tijd.

 

Ik vind overigens dat het woord ‘Dal’ in de naam van het kaartje wel een belletje had mogen doen rinkelen 😉

TS heeft het over Vroegboek deal, zal het dus verkeerd gelezen hebben. Want de tickets heten niet voor niet voor niets Vroegboek Dal

E-tickets kunnen niet gewijzigd worden en er wordt ook geen geld terug gegeven volgens de voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan door deze aan te vinken.

Maar als je de tickets niet hebt gedownload dan loont het de moeite om telefonisch, via chat, X of Facebook contact op te nemen met NS klantenservice. Anders zul je voor de reis in de spits nieuwe tickets moeten kopen.

In het geval van vroegboekkorting vraag ik me af of je geld terug kunt krijgen als ze niet gedownload zijn.

Immers dan bestel ik tickets voor over twee weken en download ze in eerste instantie niet. Heb ik ze nodig dan gebruik ik ze en reis ik goedkoop, heb ik ze niet nodig dan laat ik ze alsnog terugbetalen. Zo reis ik altijd goedkoper zonder risico ergens aan vast te zitten en dat lijkt me niet de bedoeling van vroegboeken.

Reputatie 7
Badge +1

E-tickets kunnen niet gewijzigd worden en er wordt ook geen geld terug gegeven volgens de voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan door deze aan te vinken.

Maar als je de tickets niet hebt gedownload dan loont het de moeite om telefonisch, via chat, X of Facebook contact op te nemen met NS klantenservice. Anders zul je voor de reis in de spits nieuwe tickets moeten kopen.

In het geval van vroegboekkorting vraag ik me af of je geld terug kunt krijgen als ze niet gedownload zijn.

Immers dan bestel ik tickets voor over twee weken en download ze in eerste instantie niet. Heb ik ze nodig dan gebruik ik ze en reis ik goedkoop, heb ik ze niet nodig dan laat ik ze alsnog terugbetalen. Zo reis ik altijd goedkoper zonder risico ergens aan vast te zitten en dat lijkt me niet de bedoeling van vroegboeken.

En jij denkt dat NS daar over heeft nagedacht toen ze dit opzetten?? Je hebt natuurlijk gelijk maar NS kennende zal dit wel weer een foutje van de marketing zijn. Ik neem derhalve aan dat ze mits niet gedownload gerestitueerd kunnen worden. 

Badge +3

En jij denkt dat NS daar over heeft nagedacht toen ze dit opzetten?? Je hebt natuurlijk gelijk maar NS kennende zal dit wel weer een foutje van de marketing zijn. Ik neem derhalve aan dat ze mits niet gedownload gerestitueerd kunnen worden. 

Mits niet gedownload kan een (elk?) e-ticket zonder meer ongeldig gemaakt worden (lees: de download link wordt verwijderd), maar dat zou ik dan voor de zekerheid wel vóór de reisdatum laten doen en niet pas op de dag zelf of later.

 

 

En jij denkt dat NS daar over heeft nagedacht toen ze dit opzetten?? Je hebt natuurlijk gelijk maar NS kennende zal dit wel weer een foutje van de marketing zijn. 

Tja, daar heb je natuurlijk een punt gezien het trackrecord van de Marketing. 

Reageer