beantwoord

Fiets in de trein

  • 15 April 2022
  • 6 reacties
  • 172 Bekeken

Als ik via de site wil melden dat ik met de fiets wil reizen krijg ik steeds te zien dat er maar 0 plaatsen beschikbaar zijn en kan ik niet verder. Ik wil van Rotterdam-Alexander naar Coevorden. Wat doe ik fout?

icon

Beste antwoord door Thom 15 April 2022, 09:54

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Volgens mij is het aanmelden van fietsen niet meer nodig. 

Reputatie 7
Badge +3

Plannen in de spits? Fiets mag alleen in de daluren mee.

Reputatie 7
Badge +4

Een fietskaartje kopen en bij de juiste deur met het fietssymbool instappen op Alexander. Vanaf Zwolle naar Coevorden reist u niet met NS en kunt uw reis al niet eens aanmelden, maar aanmelden is sowieso niet nodig. Vandaag geldt de spits niet, het is Goede Vrijdag en dat er geen spits is, is de faciliteit die NS biedt op feestdagen.

Reputatie 7
Badge +1

@MoDe Waarom weer zo'n negatieve reactie. TS heeft helemaal niet gesproken over in de spits reizen en zoals Thom al aangeeft is er vandaag helemaal geen spits. 

Reputatie 7
Badge +3

@MoDe Waarom weer zo'n negatieve reactie. TS heeft helemaal niet gesproken over in de spits reizen en zoals Thom al aangeeft is er vandaag helemaal geen spits. 

Waar lees jij dat TS vandaag wilt reizen? Onlangs was er iemand op Twitter met hetzelfde probleem. Die was een reis aan het plannen die grotendeels in de spits viel.

Overigens is het privé bericht o.a. bedoeld om iemand persoonlijk aan te spreken. Jouw reactie op mij is geen reactie waarmee je TS verder helpt.

Reputatie 7
Badge +3

Ik krijg de indruk dat aanmelden van fietsen niet meer kan. Bij welke reis op welke dag en tijd dan ook krijg ik in de resiplanner de melding dat er 0 fietsplekken beschikbaar zijn. En wanneer ik kijk via Treinwijzer.nl is er alleen het aantal reizigers aan te geven. Alleen als je het traject Alphen - Gouda kiest kun je in de reisplanner fietsplekken reserveren (dat is op dat traject dan ook verplicht).

U doet dus niets fout. NS zou gewoon het veld voor fietsaanmelden weg moeten halen als het (afgezien bij TAG) niet gebruikt wordt of kan worden.

 

Reageer