Skip to main content

De fietsenstalling op de Ijboulevard in Amsterdam was gister om onverklaarbare reden gesloten. is deze vandaag wel geopend? En kan ik vergoeding krijgen voor de taxi die ik gister heb moeten nemen?

Nee, je kunt geen vergoeding krijgen voor een taxi die jij zelf genomen hebt, zonder toezegging van NS klantenservice.

Golden er misschien afwijkende openingstijden vanwege paasweekend? Of kwam je na 0.00 uur? Deze fietsenstalling is op zaterdag van 8 tot 0.00 uur geopend.

Het was gewoon op zaterdag om half 10. Het tijdstip dat ik elke week mijn fiets ophaal. Meerdere mensen liepen verbaasd rond zoekend naar een ingang die wel open was, maar tevergeefs. 

Omdat ik mijn fiets niet uit de stalling kon halen (de stalling waar ik geacht word mijn fiets te plaatsen aangezien bovengronds alle fietsrekken zijn verwijdert), nam ik inderdaad uit eigen beweging een taxi om te zorgen dat ik mijn zaak op tijd kon openen en niet ook nog eens omzet mis zou lopen. Hebben jullie dan niet de verantwoordelijkheid om deze stallingen open te hebben op de aangeven openingstijden, wetende dat zoveel mensen hier afhankelijk van zijn?

Het was gewoon op zaterdag om half 10. Het tijdstip dat ik elke week mijn fiets ophaal. Meerdere mensen liepen verbaasd rond zoekend naar een ingang die wel open was, maar tevergeefs. 

Omdat ik mijn fiets niet uit de stalling kon halen (de stalling waar ik geacht word mijn fiets te plaatsen aangezien bovengronds alle fietsrekken zijn verwijdert), nam ik inderdaad uit eigen beweging een taxi om te zorgen dat ik mijn zaak op tijd kon openen en niet ook nog eens omzet mis zou lopen. Hebben jullie dan niet de verantwoordelijkheid om deze stallingen open te hebben op de aangeven openingstijden, wetende dat zoveel mensen hier afhankelijk van zijn?

Wij zijn reizigers net zoals jij. Wij hebben geen enkele verantwoording. Om half 10 had je gebruik kunnen maken van openbaar vervoer. Vervelend dat de stalling niet open was, maar die taxi is echt voor eigen kosten.

@Ascot Het enige wat u kunt doen is dit aan de klantenservice voorleggen maar ik denk niet dat je die taxikosten vergoed krijgt. Waarom de fietsenstalling eerder sluit is niet bekend maar vervelend is het wel. 

Dear:

I had a super bad experience to using the parking structure in Amsterdam Fietsenstalling IJboulevard.

On 7 September Saturday night, I want to pick up my bike in Fietsenstalling IJboulevard.

I was at the main entrance of this Fietsenstalling IJboulevard parking structure 🅿️ at 23:55 (The sign say opening until 24:00).

I'm on time before 24:00. But the Fietsenstalling IJboulevard closed before 23:55. This is completely unpunctual. 

I can't get my bike before the sign saying 24:00. I had to go to the other bicycle parking place to rent an ov-bike, costing me to pay the money for the bike rental. I want to ask the extra rental ov-bike money back.

This parking structure has 4000 parking space. It is important for the connection to Amsterdam and Central Station. But why it closed before 23:55?

I discovered that it was not just me who was being deprived of my rights, but others were too. This happened even a year ago. I write this letter not only to give a voice to myself. It also happens that others are deprived of their rights. I hope your company can take this matter seriously and propose improvements.

I have emailed the station manager about the closing times and whether there is an explanation for the earlier closing.. My apologies for the inconvenience. I hope to get a response back soon. It is not possible to get a refund through this community. For this, you need to contact customer service via phone, chat, Facebook or X. 

Reageer