FIP voor gepensioneerden | NS Community
beantwoord

FIP voor gepensioneerden

  • 5 January 2020
  • 9 reacties
  • 3587 Bekeken

Hoe vraag ik als gepensioneerde van NS FIP coupons voor het buitenland aan?

icon

Beste antwoord door Maxime NS 5 January 2020, 17:21

Bekijk origineel

9 reacties

Dat kan uitsluitend online via je Mijn Personeelszaken → Reisfaciliteiten buitenland. 

Goedemiddag ik heb een FIP kaart en ben gepensioneerd.  Ik heb een 2tal vragen.  Op welke treinen is mijn kaart geldig? En kan ik in Zwitserland een kaartje met korting kopen op mijn FIP kaart?

Ik ben bang dat ik hier enkel beperkte informatie over kan vinden, dus zou mijn antwoord grootendeels moeten baseren op aannames. Je kunt hiervoor het beste contact op nemen met de Klantenservice van NS Zakelijk via 030 300 1111.

Bedankt ik ga dat proberen 

Ik heb het geprobeerd.  Maar helaas bij het telefoonnummer wat ik belde wisten ze niet wat een FIp kaart is en bij internationaal ook niet.  Verder geprobeerd bij P&O maar die verwezen me naar ns internationaal. Van het kastje naar de muur dus.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb het telefoonnummer 0850-402402 via de website https://bgvov.webs.com/reisfaciliteit-gepensioneerd gevonden. Misschien kan de bond van gepensioneerd vervoerspersoneel je verder helpen als het niet lukt.

Dat nummer heb ik ook gebeld. P&O. Kunnen ook niets voor mij doen. Leveren alleen de kaart. Dat van de Bgv had ik ook in mijn hoofd. Ga ze een mail sturen.  Bedankt 

Reputatie 7
Badge +1

P&O zou het moeten weten maar ik heb al eens vaker van NS’ers en ProRailers gehoord dat ze daar ook op dergelijke simpele vragen geen antwoorden hebben.

De Britse RDG heeft echter een zeer uitgebreid document op zijn website staan met informatie over het reizen met FIP (kortingskaart en coupons) in het buitenland:

https://www.raildeliverygroup.com/rst/where-can-i-go.html#Europe

Het document "Travel Tips for Europe” wordt regelmatig bijgewerkt (en de directe URL daarnaar wijzigt dan). Zwitserland begint op blz. 138.

Onder de travel tips staat er een link naar een kaart van Zwitserland met de geldigheid van de SBB-coupons. Daaronder de lijst met DB-treinen die je met een FIP-coupon niet mag gebruiken (momenteel is die lijst leeg).

Nog wat verder naar beneden een document “Visitors to Britain with FIP facilities”, voor als je GB wilt bezoeken.

Nou, zo moeilijk is het dus niet. Servicedesk Reisfaciliteiten. Telefoonnummer: 085-0402402. En met vermelding van je RF administratienummer (staat op je detailoverzicht NS BusinessCard) heeft een alleraardigste medewerkster mij binnen 10 seconden alles toegestuurd.

Reageer