beantwoord

flixbus ticket

  • 12 February 2024
  • 11 reacties
  • 212 Bekeken

Ik heb gereserveerd bij Flixbus en daarbij zit een treinticket met een bepaald tijdstip en daardoor een overstap van 1,5u. Het traject is Amsterdam Centraal naar Utrecht Centraal. Mijn plan is dus om een trein eerder te pakken. 

 

Is mijn ticket verkregen via Flixbus tijdsgebonden? Of kan ik in elke trein stappen?

icon

Beste antwoord door Seinhuis 12 February 2024, 13:41

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 3

Op de website van FLIXbus is het mogelijk om bij NS tickets te kopen. FLIX tickets voor de bus zijn niet geldig bij NS.

Indien uw ticket €8,80 kost (Amsterdam CS Utrecht CS enkele reis) dan mag u alle treinen nemen op data van uw ticket.

Indien uw ticket goedkoper is dan mag u alleen/alle treinen in de dal-uren nemen.

 

Tip voor uw volgende reis: U had ook met uw pinpas of creditcard kunnen in- en uitchecken. U betaalt dan ook €8,80.

Of koop uw ticket vantevoren in de NS app. Indien u uw ticket vantevoren boekt dan krijgt u soms korting (uw reis morgen kost nu buiten de spits €7,90).

Met NS dal voordeel (nu in de aanbieding voor €2,50 per maand voor de eerste 3 maanden) had uw reis buiten de spits  €5,28 + €2,50 = €7,78 gekost. Daarna had u de rest van de maand 40% gereisd in de daluren (abonnement is na 1 maand opzegbaar).

Reputatie 7
Badge +1

Is mijn ticket verkregen via Flixbus tijdsgebonden? Of kan ik in elke trein stappen?

Wat zeggen de voorwaarden van Flixbus daarover?

Badge +3

Bij Flixbus zelf zie ik geen treintickets, maar via apps zoals Omio kan het best zijn dat je een reis met treinticket naar Utrecht kan kopen en dan verder met Flixbus.

Zo’n treinticket is dan een standaard e-ticket, waarschijnlijk voltarief zodat je ook geen spitsbeperkingen hebt.

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb gereserveerd bij Flixbus en daarbij zit een treinticket met een bepaald tijdstip en daardoor een overstap van 1,5u. Het traject is Amsterdam Centraal naar Utrecht Centraal. Mijn plan is dus om een trein eerder te pakken.

Als je bij Flixbus boekt, zijn de voorwaarden van toepassing die Flixbus daarbij vermeldt. Ik zie op flixbus.nl echter niks over aansluitende treinreizen en dus ook geen voorwaarden daarvoor. Welke reis heb je daar precies geboekt en op welke manier kwam daar een treinkaartje bij?

Op de website van FLIXbus is het mogelijk om bij NS tickets te kopen. FLIX tickets voor de bus zijn niet geldig bij NS.

Indien uw ticket €8,80 kost (Amsterdam CS Utrecht CS enkele reis) dan mag u alle treinen nemen op data van uw ticket.

Indien uw ticket goedkoper is dan mag u alleen/alle treinen in de dal-uren nemen.

 

Tip voor uw volgende reis: U had ook met uw pinpas of creditcard kunnen in- en uitchecken. U betaalt dan ook €8,80.

Of koop uw ticket vantevoren in de NS app. Indien u uw ticket vantevoren boekt dan krijgt u soms korting (uw reis morgen kost nu buiten de spits €7,90).

Met NS dal voordeel (nu in de aanbieding voor €2,50 per maand voor de eerste 3 maanden) had uw reis buiten de spits  €5,28 + €2,50 = €7,78 gekost. Daarna had u de rest van de maand 40% gereisd in de daluren (abonnement is na 1 maand opzegbaar).

Ahhhh dankjewel voor je uitgebreide en snelle reactie!! Hier kan ik wat mee :)

Ik heb gereserveerd bij Flixbus en daarbij zit een treinticket met een bepaald tijdstip en daardoor een overstap van 1,5u. Het traject is Amsterdam Centraal naar Utrecht Centraal. Mijn plan is dus om een trein eerder te pakken.

Als je bij Flixbus boekt, zijn de voorwaarden van toepassing die Flixbus daarbij vermeldt. Ik zie op flixbus.nl echter niks over aansluitende treinreizen en dus ook geen voorwaarden daarvoor. Welke reis heb je daar precies geboekt en op welke manier kwam daar een treinkaartje bij?

Nee helemaal suf he. Volgens een reageerder kan ik er mee reizen dus dat ga ik doen

 

Dankjewel voor je reactie 

Ik heb gereserveerd bij Flixbus en daarbij zit een treinticket met een bepaald tijdstip en daardoor een overstap van 1,5u. Het traject is Amsterdam Centraal naar Utrecht Centraal. Mijn plan is dus om een trein eerder te pakken.

Als je bij Flixbus boekt, zijn de voorwaarden van toepassing die Flixbus daarbij vermeldt. Ik zie op flixbus.nl echter niks over aansluitende treinreizen en dus ook geen voorwaarden daarvoor. Welke reis heb je daar precies geboekt en op welke manier kwam daar een treinkaartje bij?

Hij zat er automatisch bij, en het was niet eens heel veel duurder.

 

Als het goed is kan ik op elk moment er mee reizen, dus dat ga ik doen

 

Bedankt voor de reactie

Reputatie 7
Badge +1

Op de website van FLIXbus is het mogelijk om bij NS tickets te kopen. FLIX tickets voor de bus zijn niet geldig bij NS.

Indien uw ticket €8,80 kost (Amsterdam CS Utrecht CS enkele reis) dan mag u alle treinen nemen op data van uw ticket.

Indien uw ticket goedkoper is dan mag u alleen/alle treinen in de dal-uren nemen.

 

Tip voor uw volgende reis: U had ook met uw pinpas of creditcard kunnen in- en uitchecken. U betaalt dan ook €8,80.

Of koop uw ticket vantevoren in de NS app. Indien u uw ticket vantevoren boekt dan krijgt u soms korting (uw reis morgen kost nu buiten de spits €7,90).

Met NS dal voordeel (nu in de aanbieding voor €2,50 per maand voor de eerste 3 maanden) had uw reis buiten de spits  €5,28 + €2,50 = €7,78 gekost. Daarna had u de rest van de maand 40% gereisd in de daluren (abonnement is na 1 maand opzegbaar).

Ahhhh dankjewel voor je uitgebreide en snelle reactie!! Hier kan ik wat mee :)

Voor zover ik kan zien is de reactie van @Seinhuis niet gebaseerd op de voorwaarden van Flixbus voor je treinkaartje, dus je kunt daar geen conclusies aan verbinden.

Badge +3

Als je de reis via een app zoals www.omio.nl (of andere app die samenwerkt met Flixbus) geboekt hebt mag je elke trein naar Utrecht nemen.

Vergelijk een ‘reis’ (adres naar adres) advies binnen NL via 9292, je krijgt dan gewoon een voltarief e-ticket voor de trein erbij.

Let op! Klik je in de NS planner voor zo’n advies op ‘Bestel treinkaartje’ dan ben je er nog niet… 🤣

Reputatie 7
Badge

Die vraag kan beter aan Flixbus gesteld worden. 

Reputatie 2

Flixbus verkoopt verkoopt treintickets en laat zien dat sommige NS treinen zijn uitverkocht..

https://shop.flixbus.nl/search?departureCity=40dde129-8646-11e6-9066-549f350fcb0c&arrivalCity=40dee83e-8646-11e6-9066-549f350fcb0c 

 

https:// shop.flixbus.nl/search?departureCity=40dde129-8646-11e6-9066-549f350fcb0c&arrivalCity=40dee83e-8646-11e6-9066-549f350fcb0c&route=Utrecht-Rotterdam&rideDate=21.02.2024&adult=1&_locale=nl&features%5Bfeature.enable_distribusion%5D=1&features%5Bfeature.train_cities_only%5D=0&features%5Bfeature.auto_update_disabled%5D=0&features%5Bfeature.webc_search_station_suggestions_enabled%5D=0&features%5Bfeature.webc_search_limited_product_list%5D=0&features%5Bfeature.darken_page%5D=1&atb_pdid=f1213abc-f202-4a20-ae91-ce6ba1a1989b&_sp=97a33f4a-ff15-4bf7-958e-ef8aab6c02ae&_spnuid=bc80a0f7-d761-41c6-9a15-56c006d1876f_1707783222361

Reageer