beantwoord

gebruik e-ticket voor ingansdatum

  • 22 June 2023
  • 10 reacties
  • 174 Bekeken

E tickets gekocht maar per abuis voor een week later . Dit terwijl we morgen willen gaan. Kan ik e tickets eerder gebruiken dan gekozen datum ? Had begrepen dat ik ze niet kan wijzigen of annuleren aangezien ze in NS app staan en zijn bekeken. Maar als ik ze morgen gebruik in plaats van een week later zijn ze toch ook gebruikt?

icon

Beste antwoord door Momo 22 June 2023, 22:38

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Een e-ticket kun je alleen gebruiken op de datum die op het ticket staat. Als die datum over een week is, kun je ze dus niet morgen gebruiken. 

I see. Nou dat is dan knap waardeloos. Zal NS morgenochtend bellen en zien of er toch een wijziging kan worden gemaakt . Maar lijkt niet heel hoopgevend. 

Reputatie 7
Badge +4

Het is zonde van uw tijd, u kunt het niet wijzigen, en krijgt ook geen geld terug. U bent er de dupe van dat er in het verleden heel veel misbruik is gemaakt. Zelfs als zou u een andere kaart krijgen dan is de oude nog geldig en kunt u die ook gebruiken. Dan zou u dus twee dagen kunnen reizen en maar een keer betalen. Dat doet NS natuurlijk niet. Het is nog niet mogelijk een e-ticket ongeldig te maken.

I see. Nou dat is dan knap waardeloos. Zal NS morgenochtend bellen en zien of er toch een wijziging kan worden gemaakt . Maar lijkt niet heel hoopgevend. 

Even van te voren de voorwaarden lezen is altijd verstandig voor je iets via internet koopt.

Reputatie 7
Badge +3

Niet alleen de voorwaarden van tevoren lezen is verstandig, ook checken bij bestellen of de tickets voor de juiste datum en traject zijn omdat dit niet later gewijzigd kan worden. 

Reputatie 6

Het is zonde van uw tijd, u kunt het niet wijzigen, en krijgt ook geen geld terug. U bent er de dupe van dat er in het verleden heel veel misbruik is gemaakt. Zelfs als zou u een andere kaart krijgen dan is de oude nog geldig en kunt u die ook gebruiken. Dan zou u dus twee dagen kunnen reizen en maar een keer betalen. Dat doet NS natuurlijk niet. Het is nog niet mogelijk een e-ticket ongeldig te maken.

Daar zijn ze druk mee bezig. Wij blokkeren nu massaal kaarten op de trein (Werkt heel goed) en klantenservice kan dat binnenkort misschien ook

Reputatie 7
Badge +3

Daar zijn ze druk mee bezig.

 

Dat zeiden ze een jaar of vier geleden ook al 😉 Ben benieuwd.

Reputatie 7
Badge +3

Per abuis? Of zijn de plannen gewijzigd? Datum en traject worden voor betaling weergegeven. Na downloaden van tickets beschik je over geldige tickets die niet meer gewijzigd kunnen worden. Er wordt ook geen geld terug gegeven.

Ben je op de hoogte dat het mogelijk is om met een bankpas te reizen? Je checkt met de bankpas in op beginstation en uit op eindstation.

 

Daar zijn ze druk mee bezig. Wij blokkeren nu massaal kaarten op de trein (Werkt heel goed) en klantenservice kan dat binnenkort misschien ook

Met de komst van OV-pay waardoor je met een bankpas kunt betalen kun je je afvragen of dit nog wel zo'n nuttige tijdsbesteding is. Het aantal verkochte etickets zal alleen maar dalen.

Reputatie 3

 

Met de komst van OV-pay waardoor je met een bankpas kunt betalen kun je je afvragen of dit nog wel zo'n nuttige tijdsbesteding is. Het aantal verkochte etickets zal alleen maar dalen.

Is dat zo? 

De bankpas biedt (nog) geen mogelijkheid tot reizen met samenreiskorting in de daluren en ook geen vroegboekkorting, jongeren dagkaarten, fiets dagkaarten, samenreisretours, uitjes van de Spoordeelwinkel, groepstickets dal etc en dan heb je ook nog mensen e-tickets vol tarief zullen blijven kopen. En op termijn zal het treingebruik is de voorspelling blijven groeien net als de bevolking, dus zelfs een kleiner percentage dat met een e-ticket reist kan nog steeds voor een absolute toename zorgen.

Ik denk zelf trouwens dat voornamelijk het verdwijnen van de goedkope treinkaartjes van bijvoorbeeld Actievandedag en Vakantieveilingen en het sterk uitgeklede aanbod van de Spoordeelwinkel ervoor gezorgd hebben dat ik minder volwassenen met e-tickets om me heen zie in de trein dan een paar jaar geleden. Ik heb het idee dat daar meer verdwenen is dan door verschuiving van e-tickets naar bankpas. Maar ja, dat is mijn indruk.

Reageer