Geld terugvragen zonder NLOV code
Geld terugvragen zonder NLOV code
Ik had problemen met uitchecken met mijn pinpas. Er is onterecht een te groot bedrag afgeschreven. Ik kan het niet terugvorderen omdat er geen NLOV code op mijn bankafschrift staat. Zowel NS, als OVpay klantenservice kan mij niet helpen.
Het principe is dat u in- en uitcheckt. Met inchecken heeft u een geldig kaartje, met uitchecken wordt het juiste bedrag van uw reis in rekening gebracht. Zonder uitcheck is dat bedrag dus niet te bepalen en wordt een arbitrair bedrag van 20 euro iberekend. Het systeem leest de kaarten goed uit, mogelijk is een beginnend defect aan uw bankkaart. Niet iedereen die een fout maakt fraudeert maar er zijn er veel te veel die dit wel doen en als optie zien om niet het juiste bedrag te betalen. Daar houden zowel NS als OVPay, en helaas terecht, ernstig rekening mee. Zorg altijd voor een correcte in- en uitcheck, dan werkt het systeem goed en voorkomt u deze problemen. Ik zou het pasje even controleren.
Vreemd. Alle transacties van OVpay horen met NLOV te starten. Juist om dit soort gedoe te voorkomen.
Welkom bij de NS Community!
Zou het kunnen dat er bij het inchecken een reservering is gedaan, en de definitieve transactie (alle reizen van de voorgaande dag) nog volgt?
Wat staat er dus op je bankafschrift?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.