In augustus een GVB Flex abo aangeschaft op mijn persoonlijke OV chipkaart. Voor reizen met NS staat reizen op saldo aan. Onlangs wilde ik een samenreiskorting met de trein laden bij een kaartautomaat maar die optie werd niet meer zichtbaar zoals voorheen. Mis ik iets? Welke handeling moet ik nog doen om nu wel een samenreiskorting op mijn kaart te krijgen?
Geen samenreiskorting meer bij GVB Flex abo?
Beste antwoord door Henk_NL
Wilde gok: de kaartautomaat kijkt of er enig Flex-product op de kaart staat, en zo ja, blokkeert opties om (onder andere) Samenreiskorting te laden. Dat is eigenlijk idioot, want bij enkel Flex BTM zoals bij het GVB zouden de opties voor trein-specifieke producten gewoon beschikbaar moeten zijn.
Lijkt me een goede om het team kaartautomaat te laten uitzoeken.
TS mag met de GVB Flex-kaart zonder trein Flex natuurlijk gewoon samenreiskorting op de kaart zetten, om zo met iemand mee te kunnen reizen met korting. Een eticket heeft andere voorwaarden dan de OV-chipkaart, dat is lang niet altijd wenselijk.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.