Skip to main content

Ik heb vanmorgen 24 juni via NS APP een  meereis kaartje  gekocht met mijn abonnement 40% korting voor mijn man.Best- Eindhoven en foutief een datum ingevuld 4 juli. Hoe krijg ik mijn geld terug?  

Alleen als het e-ticket nog niet gedownload is en niet in de app is geladen, kunt u voor terugbetaling contact opnemen met de klantenservice. Is het ticket al gedownload of in de app geladen, dan is er niets meer aan te doen, omdat NS niet kan controleren of er niet toch mee gereisd gaat worden. Zou u uw geld terug kunnen krijgen, dan zou uw man gratis kunnen reizen. Zou u de datum kunnen wijzigen, dan zou hij twee dagen kunnen reizen voor de prijs van één.

U zou als het ticket al gedownload is of in de app is geladen, hoogstens nog rechtstreeks contact kunnen opnemen met de klantenservice om te zien of men uit coulance bereid is u tegemoet te komen, maar ik zou daar niet te veel van verwachten.

Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Volgens de voorwaarden kunnen e-tickets niet gewijzigd worden en wordt geen geld terug gegeven.

Samenreistickets zijn ook nog op de dag zelf te koop. Je bent niet de enige die niet voor betaling traject en datum controleert en als het kaartje gedownload is of in de app gezet is niet de enige die daar geen geld voor terug krijgt.

Het meest handige is om te zorgen voor een (anonieme) ov chipkaart. Daarop kan op de dag zelf samenreiskorting bij de automaat gezet worden. Bijkomend voordeel is dat bij incheck in daluren met chipkaart met korting doorgereisd mag worden. Met samenreise-ticket mag je tijdens spits niet in de trein zijn.

Reageer