beantwoord

geld terug

  • 1 December 2022
  • 4 reacties
  • 160 Bekeken

Hallo, 

ik heb net een jongerendagkaart gekocht. Blijkt dat die nog niet werkte om 7:44, dat was mij niet duidelijk toen in de daluren bekeek. Ik heb hierdoor €16,- moeten betalen voor de reis en de kosten van de jongerendagkaart. Mijn vraag is, zou het mogelijk zijn dat ik het geld van de jongeren dagkaart terug kan krijgen? Aangezien ik deze niet zou kunnen gebruiken?

icon

Beste antwoord door mrfreeze 1 December 2022, 08:11

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Michelle Wenselaar,

Dit is een reizigers-helpen-reizigers community, wij kunnen dus niet bij klantgegevens. Voor restitutie zul je rechtstreeks contact op moeten nemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of Twitter.

't Lastige is wel dat zo'n ticket niet op afstand ongeldig gemaakt kan worden, dus je zou 'm eventueel nog voor de terugreis kunnen gebruiken. Ik kan dus niet garanderen dat je je geld terugkrijgt.

Reputatie 7
Badge

Dat had je kunnen weten als je de voorwaarden vooraf had gelezen, toch.

Reputatie 7
Badge +1

Als hadden komt is hebben te laat.

Lezen? Tja, ach, wat nou. Eerst een studie doen om gewoon een treinkaartje te kopen?

Voor een jongere met een klein slecht betaald baantje is dat bedrag ook nog best een hoop geld.

Maar inderdaad-voor terug zou het kunnen dienen MITS-alweer dat nare lezen-je ook dan buiten die spits kan blijven.

Reputatie 7
Badge +3

Er staat in de app bij het jongerenkaartje dat hij geldig is in de daluren, waarom koop je deze als je in de spits wilt reizen?

Als je hem al in de app hebt gezet, heb je een geldig kaartje en kun je er gewoon buiten de spits mee reizen. Voor een kaartje wat al in de app staat krijg je geen geld terug. Er kan niet nagegaan worden of je deze later op de dag nog gebruikt hebt. Er staat geen traject op. 

 

Reageer