Geld terug bij 'gemist uitcheck' bij gebruik Arriva Nachttrein | NS Community
beantwoord

Geld terug bij 'gemist uitcheck' bij gebruik Arriva Nachttrein

  • 21 March 2023
  • 3 reacties
  • 89 Bekeken

Beste Community,

Afgelopen februari heb ik één keer gebruikt gemaakt van de Arriva Nachttrein van Maastricht naar Eindhoven. Op Eindhoven moet je je OV-chipkaart scannen om door de poortjes naar buiten te kunnen. 

Maar nu zie ik opeens dat er op die dag €12,- open staat vanwege de gemiste check-out. Dat lijkt mij niet te kloppen. Ik hoopte het online terug te vragen, maar omdat ik NS-flex heb, lukt dat niet.

Hoe kan ik dit terug krijgen? Het lijkt me niet dat ik nu dubbel moet betalen voor deze reis (zoals bijvoorbeeld wel was gebeurt als ik op Maastricht bij de NS had ingecheckt).

 

Met vriendelijke groet,

Jeroen

icon

Beste antwoord door Tamzin 21 March 2023, 12:17

Bekijk origineel

3 reacties

Je moet voor deze trein een eticket via Gimble kopen waarmee je ook door de poortjes kunt. De OV-chipkaart heb je helemaal niet nodig.

Ah, dan heb ik dat fout gedaan! Ik wist niet dat je met dat kaartje ook de NS poortjes kon openen.

Dat is goed om te weten voor de volgende keer!

Bedankt voor je antwoord.

 

Goedemiddag JVelzing en welkom bij de NS Community.

Zoals Tamzin al aangeeft zou je voor deze reis geheel geen gebruik hoeven te maken van je OV-chipkaart. Voor het openen van de poortjes kun je gebruik maken van het vervoerbewijs wat je zou moeten hebben voor de Arriva nachttrein.

Voor de € 12 die nu in rekening gebracht wordt kun je contact op nemen met onze Klantenservice. Als je kunt aantonen dat je niet met de NS hebt gereisd zou dat gecompenseerd moeten kunnen worden.

Reageer