beantwoord

geld terug bij verkeerde E-ticket

  • 6 January 2024
  • 7 reacties
  • 268 Bekeken

Goedemiddag,

Wellicht een domme vraag. Maar ik stel

hem toch, omdat het zonde geld is.

Wat is nu de situatie; gister heb ik een E-ticket dagretour gekocht voor het Traject Groningen-Winterswijk west. Echter bij de terugreis, kwam het toevallig zo uit dat het handiger was om via Arnhem terug te reizen; dit scheelde reistijd en een extra overstap. Maar eenmaal bij de poortjes, kon ik niet inchecken omdat het blijkbaar dus alleen mogelijk is om op exact hetzelfde traject weer terug te reizen ? Helaas was het al zo laat dat het niet meer loonde om nog helemaal naar Winterswijk west te reizen. Dus, besloten om een dag later weer via Winterswijk west te reizen en dus weer een nieuw kaartje te kopen. Nu is de vraag, is er geen mogelijkheid om de helft van van het geld van mijn retour weer terug te krijgen omdat ik alleen maar gebruik heb gemaakt van de heenreis ? 
Het zou erg fijn zijn aangezien het toch om ongeveer €30 gaat. 
 

Heel erg bedankt alvast ! 
Vriendelijke groet,

 

Simon 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 6 January 2024, 13:31

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi S.Griep,

In principe kun je geen geld terugkrijgen voor e-tickets. NS kan niet controleren of je er al dan niet gebruik van gemaakt hebt.

Maar je kunt natuurlijk altijd contact opnemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X. Wellicht willen ze uit coulance iets voor je betekenen.

Reputatie 7
Badge

@S.Griep Als ik het goed begrijp bent u van Groningen naar Winterswijk West gegaan. Daarna wilde u weer terug maar u kon niet inchecken bij de poortjes? Winterswijk West heeft volgens mij geen poortjes en normaal gesproken kunt u zonder problemen naar Groningen reizen. 

Reputatie 7
Badge +3

Zoals ik het lees wilde hij op de terugweg vertrekken vanaf Arnhem. Dat ligt niet op de route Winterswijk-West - Groningen, dus kun je daar niet met dat e-ticket een poortje openen.
Het zou trouwens sowieso niet toegestaan zijn, ook als het poortje wel zou openen.

Wat een raar verhaal. Omdat u het poortje in Arnhem niet kunt openen omdat uw ticket daar niet geldig is, reist u terug naar Winterswijk, stelt u uw terugreis uit, overnacht extra in Winterswijk en gaat uiteindelijk een dag later terug naar Groningen????

Overigens is de titel "verkeerd eticket"onjuist. U hebt het eticket gekregen dat u besteld had maar hebt zelf besloten uw terugreis een dag uit te stellen.

Hai,

Ik heb een ticket gekocht via ns. Echter in mijn abonnement heb ik 40% korting in daluren. Deze optie kon ik echter niet aankruisen op het moment dat ik het kaartje kocht en heb nu 100% betaald voor het kaartje. Kan ik het verschil ook terugkrijgen?

 

Groet

Reputatie 7
Badge +3

Hai,

Ik heb een ticket gekocht via ns. Echter in mijn abonnement heb ik 40% korting in daluren. Deze optie kon ik echter niet aankruisen op het moment dat ik het kaartje kocht en heb nu 100% betaald voor het kaartje. Kan ik het verschil ook terugkrijgen?

 

Groet

Om korting te krijgen met jouw abonnement moet je in- en uitchecken met de ov-chipkaart waarop het abonnement staat. Je kunt geen kortingskaartjes kopen en je kunt ook het verschil niet terug krijgen. Als je het kaartje niet gedownload hebt, kun je telefonisch, via chat, X, of Facebook contact opnemen met NS klantenservice.  Heb je hem wel geopend dan is er nog de mogelijkheid om na de reisdatum gebruik te maken van de optie vergeten abonnement.

Hai,

Ik heb een ticket gekocht via ns. Echter in mijn abonnement heb ik 40% korting in daluren. Deze optie kon ik echter niet aankruisen op het moment dat ik het kaartje kocht en heb nu 100% betaald voor het kaartje. Kan ik het verschil ook terugkrijgen?

 

U krijgt alleen korting als u met uw chipkaart in/uitcheckt.

Als u een los kaartje koopt betaalt u vol tarief.

Reageer