Skip to main content
beantwoord

Geld terug geen ticket ontvangen

  • 1 May 2022
  • 4 reacties
  • 290 Bekeken

Hallo,

Afgelopen vrijdag wilde ik online een kaartje kopen om van Nunspeet naar Beilen te reizen. En ook een kaartje voor de fiets.

Nadat ik het geld voor het treinkaartje had betaald, kwam er een foutmelding op het scherm van mijn telefoon. En ik ontving geen kaartje. Het kaartje voor de fiets ging wel goed. Het bedrag van € 17.40 was wel van mijn rekening afgeschreven. Ik heb het toen nog een keertje geprobeerd, maar precies hetzelfde. Weer een foutmelding en geen kaartje. En ook niks in mijn mailbox. En omdat ik de trein moest halen, heb ik maar een kaartje op het station in Nunspeet gekocht. Koste mij weer een Euro extra! Later checkte ik mijn mail en daar stonden de kaartjes. Die ik dus nu niet heb gebruikt. Wat moet ik doen om mijn geld terug te krijgen? Het gaat toch om € 34,80!

Met vriendelijke groet

Lies van der Veen

 

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Vaak zit het in de spam. Als u het niet kunt vinden, neem dan contact op met Klantenservice. Ze zijn er altijd, nu ook. Het bedrag is zeker de moeite waard. Wij kunnen dit op dit forum niet voor u oplossen. 

Reputatie 7
Badge +3

Het is een illusie om.te verwachten dat e-ticket van NS direct in de mail komen. NS rekent daarvoor een kwartier tot 20 minuten maar het kan ook een uur duren. Wanneer het ticket er na 20 minuten niet is, is het raadzaam om contact opnieuw nemen met de klantenservice (niet via de community) die met jou mee kunnen kijken ipv meerdere keren eenzelfde ticket te bestellen. Als ik via de website bestel dan krijg ik na betaling de optie om het ticket direct te printen of in de app te zetten. Heb jij die optie gehad? Je hoeft dan niet te wachten op de mail.

Om geld terug te krijgen voor niet gebruikte tickets is het zaak deze niet te openen en contact op te nemen met de klantenservice.

Reputatie 7
Badge +3

Lies1960 geeft aan dat er na betaald te hebben een foutmelding kwam, dan verwacht je niet dat de bestelling toch gelukt is en het ticket in de mail komt. 

Reputatie 7
Badge +1

Lies1960 geeft aan dat er na betaald te hebben een foutmelding kwam, dan verwacht je niet dat de bestelling toch gelukt is en het ticket in de mail komt. 

Dat is vermoedelijk de bekende foutmelding die al maanden in de Nederlandse versie komt maar niet in de Engelse.

Reageer