geld terug jongeren dagkaart

  • 15 March 2022
  • 4 reacties
  • 841 Bekeken

Hoi ! ik heb een jongeren dagkaart gekocht omdat ik mijn OV kwijtwas maar ik heb alleen uitgeckt en toen had ik mijn OV al gevonden. Kan ik mijn geld nog terugkrijgen?

 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Neem even rechtstreeks contact op met de klantenservice, die kunnen met je meekijken naar een mogelijke oplossing.

De kans is echter klein (zeker als het ticket al gedownload/geopend is) dat het ticket vergoed wordt, gezien het ticket niet ongeldig gemaakt kan worden en er achteraf niet gecontroleerd kan worden of het ticket daadwerkelijk is gebruikt. 

Reputatie 7
Badge +3

Misschien kun je gebruik maken van de regeling “OV-chipkaart vergeten". 

 

Ik ben mijn OV-chipkaart met Studentenreisproduct vergeten of kwijt

Ben je de OV-chipkaart vergeten waarop je Studentenreisproduct staat? Dan kun je hem het beste thuis ophalen. Of je koopt een ´eenmalige chipkaart´ in de NS-kaartautomaat. Die kun je één keer per jaar declareren via het formulier Geld terug bij vergeten, verloren of gestolen abonnement. Let op: dat geldt alleen voor je treinreis.

Als je je studenten OV echt verloren of kwijt bent, vraag je een tijdelijk studentenreisproduct aan. Lees meer op Studentenreisproduct.nl.

https://www.ns.nl/studenten/studenten-ov.html

 

Ik lees hier  alleen niet bij of het ook met een e-ticket (Jongeren Dagkaart) kan, wel één keer per jaar met een kaartje uit de automaat. Ik zou zeggen, probeer het formulier in te vullen en kijk of lukt. Dat moet je alleen de rest van het jaar niet nog eens zoiets hebben. 

Hoi, ik heb een jongeren dagkaart gekocht en het was eigenlijk voor morgen omdat ik bij een event moet werken en ik was vergeten om de datum voor morgen te zetten dus de jongeren dagkaart is geldig voor vandaag in plaats van morgen. Zou ik mijn geld terug kunnen krijgen? Omdat ik anders daar niet kan komen. 

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Vrixter,

Nee, in principe niet. Alleen als je het ticket nog niet geopend hebt, wil de klanteNService nog wel eens coulant zijn.

Reageer