beantwoord

Geld terug studentenreisproduct

  • 28 February 2022
  • 3 reacties
  • 396 Bekeken

Hoi,

Een tijd terug heb ik mijn studentenreisproduct aangepast van een weekendabonnement naar een weekabonnement. Ik had dit via DUO gedaan, maar er stond niet bij dat ik het eerst moest ophalen wanneer ik het aanpas voordat ik ermee kan reizen (er stond immers na de aanvraag dat het diezelfde dag nog inging). Ik heb vervolgens één reis gemaakt en heb alsnog geld moeten betalen, terwijl het wel doordeweeks was; heb achteraf het product wel opgehaald. Is het mogelijk om deze saldo terug te vragen, net zoals bij een verloren of vergeten abonnement?

icon

Beste antwoord door Tochjo 28 February 2022, 15:40

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

U kunt het beste even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice van NS om te kijken of men daartoe bereid is, ook al hebt u er in principe geen recht op. Op deze pagina staat immers duidelijk dat het product nog moet worden opgehaald en de fout ligt in dezen niet bij NS.

Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Reputatie 7
Badge +3

SRP is van DUO. Als DUO onjuiste of onduidelijke informatie heeft verstrekt dan zul je daar met jouw klacht en claim moeten zijn.

Badge +3

Geld terug bij vergeten abonnement (eigenlijk vergeten ov-chipkaart dus) kan alleen bij een NS abonnement.

Denk dat je bij DUO niet veel verder komt, omdat je dus wel op je SRP gereisd hebt maar vergeten was om de juiste variant op te halen.

Reageer