beantwoord

geld terug van verkeerd, ongebruikt en inmiddels verlopen, ticket

  • 7 February 2024
  • 9 reacties
  • 267 Bekeken

Ik heb afgelopen maandag (5/2) een kaartje gekocht met de verkeerde datum (5/2) want ik had het kaartje dinsdag 6/2 nodig. Ik heb een nieuw kaartje gekocht voor dinsdag maar heb nu dus een ongebruikt (en verlopen) kaartje. Graag wil ik mijn geld terug voor dit kaartje.

 

icon

Beste antwoord door Rory NS 7 February 2024, 17:05

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi RoJoVrij,

Als je er niet mee bent ingecheckt, kun je als het goed is bij een servicebalie op het station je geld terugkrijgen.

Hallo RoJoVrij en welkom bij de NS Community.

Mits je ticket inderdaad ongebruikt is, kan je ook bij de Klantenservice terecht voor restitutie. Ik zou je willen adviseren om even contact op te nemen.

Reputatie 7
Badge +3

Hallo RoJoVrij en welkom bij de NS Community.

Mits je ticket inderdaad ongebruikt is, kan je ook bij de Klantenservice terecht voor restitutie. Ik zou je willen adviseren om even contact op te nemen.

Lijkt mij handig om de foto van het kaartje te verwijderen om misbruik te voorkomen.

Goed punt, net begonnen aan de dienst. ;) Bij deze aangepast.

Hallo RoJoVrij en welkom bij de NS Community.

Mits je ticket inderdaad ongebruikt is, kan je ook bij de Klantenservice terecht voor restitutie. Ik zou je willen adviseren om even contact op te nemen.

Ik ben gister bij de klantenservice in Arnhem langsgegaan en zij gaven aan dat dit alleen kan als je binnen een ½ uur langs de bali komt. Wat niet kan omdat op veel stations geen klantenservice is waar je terecht kunt voor restitutie.

Reputatie 7
Badge

Klantenservice kan je alleen via telefoon of chat bereiken dacht ik. Ze zitten niet op stations toch?

Reputatie 7
Badge +3

Hallo RoJoVrij en welkom bij de NS Community.

Mits je ticket inderdaad ongebruikt is, kan je ook bij de Klantenservice terecht voor restitutie. Ik zou je willen adviseren om even contact op te nemen.

Ik ben gister bij de klantenservice in Arnhem langsgegaan en zij gaven aan dat dit alleen kan als je binnen een ½ uur langs de bali komt. Wat niet kan omdat op veel stations geen klantenservice is waar je terecht kunt voor restitutie.

Dat is niet zo. Aan de hand van het nummer kan men zien of er mee ingecheckt is. Neem telefonisch, via X,  Facebook of chat contact op.

Ik ben afgelopen zaterdag bij de klantenservice in Eindhoven langsgegaan voor restitutie. Die zeiden eerst dat het binnen een uur moest. Na mijn reactie en uitleg gaven ze aan dat ze geen restitutie konden geven omdat er dan een kasverschil zou ontstaan. Dus uiteindelijk heb ik nog steeds het kaartje, ongebruikt en verlopen en is het niet mogelijk om via de klantenservice op het station restitutie te ontvangen. helaas!

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben afgelopen zaterdag bij de klantenservice in Eindhoven langsgegaan voor restitutie. Die zeiden eerst dat het binnen een uur moest. Na mijn reactie en uitleg gaven ze aan dat ze geen restitutie konden geven omdat er dan een kasverschil zou ontstaan. Dus uiteindelijk heb ik nog steeds het kaartje, ongebruikt en verlopen en is het niet mogelijk om via de klantenservice op het station restitutie te ontvangen. helaas!

Wat men daar zegt, klopt niet. Ongebruikte automaatkaartjes kun je bij een servicebalie inleveren, maar blijkbaar weten of willen de medewerkers dat daar niet.

Je kunt zoals ik al eerder aangaf telefonisch, via X, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice. Hou het kaartje bij de hand. Aan de hand van het nummer kunnen ze zien of er mee ingecheckt is.

Reageer