Geld terug voor gekocht dubbel ticket

  • 3 November 2022
  • 5 reacties
  • 169 Bekeken

Goedemorgen,

Ik heb twee weken terug iemand op de trein gezet en een E-ticket gekocht voor die persoon. De E-ticket kwam niet aan in de mail. Vervolgens nog een gekocht op een ander emailadres, ook deze kwam niet aan. Uiteindelijk heeft de reiziger zelf een papieren kaartje gekocht. Na 50 minuten kwamen de E-tickets toch aan, maar waren toen al overbodig. Ik heb NS klantenservice gevraagd om het geld terug te storten maar ze weigeren. NS vraagt om het papieren kaartje als bewijs maar na twee weken heeft de reiziger deze niet meer. Ik heb wel een bankafschrift gestuurd van het papieren kaartje maar daar wilt NS niet mee akkoord gaan. NS wilt geen geld teruggeven maar geeft ‘uit coulance’ twee couponcodes. Ik reis zelf nooit met de trein en heb hier niets aan. Ik wil gewoon mijn geld terug, dit lijkt me niet meer dan redelijk. Wat kan ik doen?


5 reacties

Goedemorgen,

Ik heb twee weken terug iemand op de trein gezet en een E-ticket gekocht voor die persoon. De E-ticket kwam niet aan in de mail. Vervolgens nog een gekocht op een ander emailadres, ook deze kwam niet aan. Uiteindelijk heeft de reiziger zelf een papieren kaartje gekocht. Na 50 minuten kwamen de E-tickets toch aan, maar waren toen al overbodig. Ik heb NS klantenservice gevraagd om het geld terug te storten maar ze weigeren. NS vraagt om het papieren kaartje als bewijs maar na twee weken heeft de reiziger deze niet meer. Ik heb wel een bankafschrift gestuurd van het papieren kaartje maar daar wilt NS niet mee akkoord gaan. NS wilt geen geld teruggeven maar geeft ‘uit coulance’ twee couponcodes. Ik reis zelf nooit met de trein en heb hier niets aan. Ik wil gewoon mijn geld terug, dit lijkt me niet meer dan redelijk. Wat kan ik doen?

Beide tickets moeten identiek zijn en dat kunt u niet bewijzen als u het papieren ticket al hebt weggegooid. Ik zou mijn handen dichtknijpen met twee couponcodes 

Reputatie 7
Badge +3

Goedemorgen,

Ik heb twee weken terug iemand op de trein gezet en een E-ticket gekocht voor die persoon. De E-ticket kwam niet aan in de mail. Vervolgens nog een gekocht op een ander emailadres, ook deze kwam niet aan. Uiteindelijk heeft de reiziger zelf een papieren kaartje gekocht. Na 50 minuten kwamen de E-tickets toch aan, maar waren toen al overbodig. Ik heb NS klantenservice gevraagd om het geld terug te storten maar ze weigeren. NS vraagt om het papieren kaartje als bewijs maar na twee weken heeft de reiziger deze niet meer. Ik heb wel een bankafschrift gestuurd van het papieren kaartje maar daar wilt NS niet mee akkoord gaan. NS wilt geen geld teruggeven maar geeft ‘uit coulance’ twee couponcodes. Ik reis zelf nooit met de trein en heb hier niets aan. Ik wil gewoon mijn geld terug, dit lijkt me niet meer dan redelijk. Wat kan ik doen?

Er wordt geen geld terug gegeven voor e-tickets. Door het aanvinken van de voorwaarden ben je met die voorwaarde akkoord gegaan. Zonder papieren kaartje is niet te bewijzen of deze daadwerkelijk gebruikt is. Een niet-gebruikt automaatkaartje kan als er niet mee ingecheckt is wel teruggegeven worden.

Wees blij met de coupon-codes. Ns had dat niet hoeven te geven.

Het is toch niet redelijk dat door een fout bij NS ik 32 euro kwijt ben?

 

Update: Ik heb mijn gelijk gekregen en krijg het geld teruggestort.

 

Dank voor het meedenken!

 

Reputatie 7
Badge +3

Het is toch niet redelijk dat door een fout bij NS ik 32 euro kwijt ben?

 

Update: Ik heb mijn gelijk gekregen en krijg het geld teruggestort.

 

Dank voor het meedenken!

 

Het was geen fout bij NS. Jullie hebben zelf meerdere kaartjes gekocht zonder contact met NS klantenservice toen het 1e kaartje niet op tijd kwam. 

Reputatie 7
Badge +3

Dat laatste vind ik ook altijd wel bijzonder. Als je iets bestelt en betaalt, maar het product wordt niet geleverd, ga je het toch niet nog een keer kopen? Dan neem je contact op met het betreffende bedrijf.

Al is het met de huidige wachttijden bij de klanteNService natuurlijk maar wel de vraag of je iemand te pakken krijgt vóór je trein vertrekt.

Reageer