beantwoord

groepsreis

  • 27 May 2023
  • 5 reacties
  • 185 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Als ik een groepsreis met 3 personen wil boeken, doe ik dat als volgt: 

Ik zet in mijn NS flex de groepsreis aan en koop 2 groepsticket kaartjes online ? Als we dan samen in de daluren reizen kan ik gewoon mijn pasje bij de poortjes gebruiken en reis ik automatisch voor 40% korting.

klopt dit ?

icon

Beste antwoord door mrfreeze 27 May 2023, 11:58

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Myr,

Nee, dit klopt niet. Je haalt een aantal zaken door elkaar.

Als je een betaald abonnement hebt (Flex Basis telt dus niet mee), mag je drie mensen met Samenreiskorting mee laten reizen. Je hoeft dan zelf niks te doen (behalve gewoon in- en uitchecken met je OV-chipkaart), maar de medereizigers moeten de Samenreiskorting activeren op hun OV-chipkaart of een e-ticket met Samenreiskorting kopen. De medereizigers krijgen dan 40% korting op de normale ritprijs. Zie ook https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/samenreiskorting.html

Groepstickets zijn losse e-tickets voor een vaste prijs die voordelig kunnen zijn als je met een groep reist. Hier is geen abonnement voor nodig. Of dat ook daadwerkelijk voordelig is, hangt af van het traject en de grootte van de groep. Hoe groter, hoe voordeliger. Zie ook https://www.ns.nl/producten/meest-gekocht/p/groepsticket-daluren

Badge +3

Als je in Mijn NS de optie voor Samenreiskorting ziet dan heb je Flex Basis, Weekend Voordeel of Weekend Vrij zonder doordeweekse dalkorting.

Dan kan je buiten de spits met 40% korting reizen door die aan te zetten, maar dan moet je wel samen met iemand reizen die een Flex (geen Basis!) abonnement of Studentenreisproduct heeft (en uiteraard daarmee ingecheckt is).

Die insteling in Mijn NS (of de NS app) geldt dus voor jou als meereizende.

bevestiging nr groepsreis is op de dag van bestelling aangemaakt , maar de datum van de reis is op 2 oktober 2023. Gaarne verandering van de datum

Groet groepreis poorters

Moderator edit: Verwijdering persoonlijke gegevens

Reputatie 6

Goedemiddag groepreis poorters.  Welkom bij de NS Community.

Helaas zijn E-tickets niet te wijzigen als ze al geopend zijn. Als de tickets nog niet geopend zijn dan kan je contact opnemen met de klantenservice om een vergoeding aan te vragen. Verder is het helaas ook niet mogelijk om een ticket al te bestellen voor deze datum, 2 oktober is nog te ver in de toekomst. 

Reputatie 7
Badge +3

bevestiging nr groepsreis is op de dag van bestelling aangemaakt , maar de datum van de reis is op 2 oktober 2023. Gaarne verandering van de datum

Groet groepreis poorters

Moderator edit: Verwijdering persoonlijke gegevens

Je koopt al 2 maanden van te voren e-tickets waarvan je de voorwaarden voor de betaling hebt aangevinkt, maar niet gelezen hebt? Net als je voor betaling de datum niet hebt gecheckt? E-tickets kunnen na betaling niet gewijzigd worden en er is geen restitutie mogelijk. Mocht je het ticket niet gedownload hebben dan loont het de moeite om contact op te nemen met de klantenservice.

Reageer