beantwoord

groepsreis railrunner

  • 3 October 2022
  • 3 reacties
  • 140 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Binnenkort ga ik met groep 6 naar het Rijksmuseum en grachtenmuseum in Amsterdam. Nu reizen we als groep, met 6 begeleiders. Moet ieder kind een eigen (uitgeprinte) railrunner hebben om door de poortjes te komen? Ben even aan het kijken hoe dit organisatorisch het makkelijkst werkt…

Kun je met de ruilrunner en groepsreiskaart voor volwassenen ook gratis in de metro/tram? Of betaal je hier extra voor?

Alvast bedankt!

 

Denise

icon

Beste antwoord door Thom 3 October 2022, 23:03

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ieder kind moet een Railrunner hebben. Het kan ook met losse kaartjes uit het automaat. Daarmee kan een kind zelf in- en uitchecken, dat vinden ze vaak wel leuk op die leeftijd. U hoeft dan ook geen e-tickets in te vullen.

Een Railrunner en ook een groepsreiskaart is alleen voor de trein, niet voor bus, tram en metro. Daarvoor moet u apart betalen. Kinderen die van huis uit Kidsvrij hebben, mogen gratis met u mee. Kidsvrij vereist een eigen chipkaart voor €7,50 maar een kind reist na deze uitgave gratis tot zijn twaalfde. Dit kan slim zijn met meerdere schoolreisjes en excursies, ook voor komende jaren.

 

Ik weet niet met hoeveel leerkrachten u bent, maar u zou kunnen overwegen tegen vol tarief te reizen. Dan kunt u zelf in de ochtendspits reizen en kinderen met een Railrunnerkaartje mogen dat sowieso al. U heeft dan veel meer rendement van uw dag.

Leuk en goed educatief idee!

Graag gedaan,

 

Thom.

Reputatie 7
Badge +1

Op bustram krijgen ze enkel korting (33%) MITS gereisd wordt op eigen persoonl. sjipkaart-tot 12 jr. Velen zullen die wrs. niet hebben-kijk op GVB.nl of die mogelijk ook iets hebben voor klassen/groepen-zal wel afhangen van hoeveel het er zijn (dat meldt je niet).

Ik weet zo gauw niet hoe dicht die 2 musea bij elkaar liggen of dat er tussen ook getramd moet.

Bedankt voor jullie reactie!

 

We willen id. alleen de terugweg vanuit Rijksmuseum weer naar station met de tram. Het is een volle dag en dan is 30 minuten terugwandelen net iets teveel met 27 kinderen van 10 jaar. Ik kan op de site van GVB niet vinden of er groepskaarten zijn. Wel dagkaarten, ook voor kinderen, maar dat is te duur voor ons en ook niet in verhouding gezien de afstand die we moeten overbruggen (5 minuten).

 

 

Reageer