beantwoord

groepsticket

  • 17 January 2024
  • 30 reacties
  • 916 Bekeken

Ik wil binnenkort reizen van Winterswijk naar Utrecht Centraal met 4 personen 

Tot Arnhem Centraal reis ik met Arriva en van Arnhem naar Utrecht Centraal met de NS

Nu is de vraag of we vanuit Winterswijk met een NSroepsticket kunnen reizen 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 17 January 2024, 15:50

Bekijk origineel

30 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Adrie67,

Ja, dat kan. Het NS Groepsticket is ook geldig bij andere treinvervoerders.

Zie de Voorwaarden Groepsticket Daluren artikel 7:

Het Groepsticket Daluren is zowel bij NS als bij andere treinvervoerders binnen Nederland geldig. Niet geldig in de Nightjet, Thalys en Eurostar. Voor reizen in de intercity direct tussen Rotterdam Centraal en Schiphol Airport en op het binnenlandse traject van ICE International is een toeslag verplicht.

al enkele dagen werkt het aanmaken/kopen van een groepsticket niet. Er staat steeds” Oeps er is iets fout gegaan”

Geprobeerd contact te krijgen met klantenservice….maar helaas > wie helpt mij?

Reputatie 7
Badge +1

al enkele dagen werkt het aanmaken/kopen van een groepsticket niet. Er staat steeds” Oeps er is iets fout gegaan”

Op welk moment precies of na welke actie is dat?

Heb je geen contact gekregen met onze klantenservice? Wij zijn 24 uur per dag bereikbaar via verschillende kanalen

Reputatie 7
Badge +3

Op X zie ik de afgelopen dagen meerdere medelijden over het niet kunnen aanschaffen van abonnementen en kaartjes die niet binnenkomen.

Mogelijk is er een storing. Je zou het nog kunnen proberen via een andere browser. Hopenlijk is het tegen de tijd dat je de kaartjes nodig hebt wel mogelijk om te bestellen.

We hebben inderdaad redelijk wat meldingen gekregen over e-tickets. We hebben dit doorgezet en het blijkt dat Gmail en Hotmail gebruikers sporadisch hier last van hebben. De tickets worden gelijk in de spam gezet. Als je een Gmail of Hotmail account hebt dan is de kans erg groot dat de tickets automatisch als spam zijn gemarkeerd.

Badge +3

Gmail heeft sinds februari inderdaad strengere regels voor verzenders die meer dan 5000 mails per dag versturen, al krijg ik reguliere mails van NS (over facturen, abonnementswijzigingen, klassewissel) gewoon in mijn inbox.

Maar zelfs al zou de mail in de spam belanden zou een gebruiker bij bestellen van een ticket niet de melding “Oeps, er is iets fout gegaan” moeten krijgen.

Dat klopt, maar de tickets zijn dan alsnog wel aangemaakt en er is een mail over verstuurd die dan in de spambox staat.

Badge +3

Dat ligt eraan wanneer je die ‘Oeps, er is iets fout gegaan’ melding krijgt natuurlijk.

Als dat na een succesvolle betaling is kan het best zijn dat de tickets verstuurd zijn, maar dan zou je die melding niet moeten krijgen want de NS weet verder niet wat Gmail/ Hotmail met de mail gaat doen.

Het is wanneer je op de knop “bestellen” klikt ……. Ik kan dus niet eens betalen laat staan een mail ontvangen . Het vindt op diverse tijdstippen plaats, net ook nog (23:00 uur).

Reputatie 7
Badge +1

Het is wanneer je op de knop “bestellen” klikt ……. Ik kan dus niet eens betalen laat staan een mail ontvangen . Het vindt op diverse tijdstippen plaats, net ook nog (23:00 uur).

Ik zie nog geen probleem als ik dat doe.

Maak de browsercache eens leeg en verwijder de cookies voor ns.nl en www.ns.nl. Of probeer een anoniem browservenster.

Als dat niet helpt: welke datum, route, aantal personen en welke betaalmethode precies?

Bovenstaande gedaan echter zonder resultaat .

het gaat om een groepsticket op 14/4/2024 van Geleen Oost naar Amsterdam Bijlmer Arena voor 2 personen (Retour). Prijs €68,-

Er is geen storing gaande waardoor dit te verklaren valt. Heb je de mogelijkheid om de bestelling via een andere browser of apparaat te plaatsen? Gelukkig heb je nog even de tijd. Daarnaast kan je voor 95 cent per persoon meer een Weekend Vrij abonnement nemen en nog de hele maand in het weekend gratis met de trein reizen.

Reputatie 7
Badge +3

Bovenstaande gedaan echter zonder resultaat .

het gaat om een groepsticket op 14/4/2024 van Geleen Oost naar Amsterdam Bijlmer Arena voor 2 personen (Retour). Prijs €68,-

Te lang van te voren willen bestellen?

Persoonlijk zou ik niet ruim 2 maanden van te voren een e-ticket bestellen, als dat een dag van te voren ook kan. Een e-ticket is niet te wijzigen en er is geen restitutie mogelijk mocht de reis niet doorgaan.

Er is geen storing gaande waardoor dit te verklaren valt. Heb je de mogelijkheid om de bestelling via een andere browser of apparaat te plaatsen? Gelukkig heb je nog even de tijd. Daarnaast kan je voor 95 cent per persoon meer een Weekend Vrij abonnement nemen en nog de hele maand in het weekend gratis met de trein reizen.

Ik kon vanmorgen mijn NS Flex abonnement ook niet wijzigen.

Wijzigen gaat momenteel heel erg traag. Onze IT is ermee bezig.

Heb Chrome, Safari, prive modus etc geprobeerd…..echter steeds zelfde melding.

Mij lukt het wel om de bestelling te plaatsen, maar is een Weekend Vrij abonnement niet een beter alternatief? Je krijgt dan ook een gratis persoonlijke OV-chipkaart erbij.

Reputatie 7
Badge +3

Heb Chrome, Safari, prive modus etc geprobeerd…..echter steeds zelfde melding.

Je wilt een kaartje bestellen voor 14-4. Misschien het volgende week proberen als de noodzaak er is om dit 2 maanden van te voren te bestellen?

Ik zal volgende week nog eens proberen, maar wel vreemd want de mogelijkheid tot nu al bestellen is wel aanwezig. thx.

Reputatie 7
Badge +1

Ik zal volgende week nog eens proberen, maar wel vreemd want de mogelijkheid tot nu al bestellen is wel aanwezig. thx.

Krijg je dezelfde foutmelding als je voor vandaag of morgen probeert te bestellen? Zo ja, dan heeft wachten geen zin en ligt het ergens anders aan.

Reputatie 7
Badge +3

Ik zal volgende week nog eens proberen, maar wel vreemd want de mogelijkheid tot nu al bestellen is wel aanwezig. thx.

Krijg je dezelfde foutmelding als je voor vandaag of morgen probeert te bestellen? Zo ja, dan heeft wachten geen zin en ligt het ergens anders aan.

Het kan zijn dat bestellen in de toekomst een beperking heeft.

Reputatie 7
Badge +3

Het kan zijn dat bestellen in de toekomst een beperking heeft.

Volgens mij het altijd zo dat je uiterlijk 60 dagen in de toekomst kon bestellen. Maar dan waren datums later dan 60 dagen niet te kiezen in het kalendertje. Nu loopt het kalendertje vandaag 6 februari tot aan 6 mei. Als ik het nu zelf test lukt het me om Groepstickets in in mijn winkelwagen te zetten met een datum t/m 6 april, na 7 april krijg ik inderdaad een fout melding. Als het niet mogelijk is tickets met een datum verder in de toekomst te bestellen, laat die die datums dan ook niet zien in het kalendertje van te kiezen reisdatums. 

Badge +3

Ik zou inderdaad in de eerste week van april een maandje Weekend Vrij bestellen op een gratis persoonlijke ov-chipkaart, en dan 14 april als ingangsdatum kiezen.

Dat kost dan € 34,95 maar dan zit je niet met het grote nadeel van e-tickets die je niet kunt annuleren of wijzigen.

Mocht de reis niet doorgaan dan herroep je het abonnement binnen 14 dagen en krijg je die € 34,95 terug, de kaart mag je houden.

Je medereiziger kan een e-ticket met Samenreiskorting kopen via https://www.ns.nl/producten/meest-gekocht/p/samenreisticket_retour_daluren en betaalt dan € 33,56

Mocht je medereiziger al een (anonieme) ov-chipkaart hebben dan kan de Samenreiskorting (2x voor retour) geladen worden bij een kaartautomaat op het station.

Reputatie 7
Badge +3

 

Mocht je medereiziger al een (anonieme) ov-chipkaart hebben dan kan de Samenreiskorting (2x voor retour) geladen worden bij een kaartautomaat op het station.

Ik ben bang dat vanwege nieuwe regels samenreiskorting op 14 april er geen samenreiskorting meer via de automaat beschikbaar is.

Reageer