beantwoord

groepsticket

  • 17 January 2024
  • 30 reacties
  • 918 Bekeken

Ik wil binnenkort reizen van Winterswijk naar Utrecht Centraal met 4 personen 

Tot Arnhem Centraal reis ik met Arriva en van Arnhem naar Utrecht Centraal met de NS

Nu is de vraag of we vanuit Winterswijk met een NSroepsticket kunnen reizen 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 17 January 2024, 15:50

Bekijk origineel

30 reacties

Reputatie 7
Badge +3

 

Mocht je medereiziger al een (anonieme) ov-chipkaart hebben dan kan de Samenreiskorting (2x voor retour) geladen worden bij een kaartautomaat op het station.

Ik ben bang dat vanwege nieuwe regels samenreiskorting op 14 april er geen samenreiskorting meer via de automaat beschikbaar is.

Overgangsperiode tot 22 april 
Tot 22 april is er een overgangsperiode en kunnen reizigers ook nog via de oude methode reizen met de samenreiskorting. Vanaf 22 april kan dat alleen nog met een samenreiscode via de NS-app en website en verdwijnt de samenreiskorting uit de kaartautomaat. Reizigers kunnen ook terecht bij de OV-servicewinkel. 

 

En anders koopt de medereiziger een e-ticket Samenreiskorting gebruik makend van de code volgens de nieuwe regels. De medereiziger heeft misschien geen eigen OV-chipkaart. 

Reputatie 7
Badge +3

Er kan ook gebruik worden gemaakt van de nieuwe PrijsTijd deals op het NS gedeelte van de reis Sittard - Amsterdam Bijlmer-Arena. Met maximaal van tevoren bestellen komt een enkele reis in daluren dan op €11,30 per persoon. Het stukje met Arriva kost dan nog €1,96. Per persoon enkele reis €13,26, dat is goedkoper dan een groepsticket. Een groepsticket voor slechts 2 personen is nog best prijzig, het kan vaak goedkoper. 

Badge +3

Ik ben bang dat vanwege nieuwe regels samenreiskorting op 14 april er geen samenreiskorting meer via de automaat beschikbaar is.

Haha scherp, dan voor de medereiziger ook maar een gratis ov-chipkaart met (herroepbaar binnen 14 dagen) Weekend Vrij?

Mag je als man en vrouw gebruik maken van een groepsticket voor 2 personen?

Badge +3

Mag je als man en vrouw gebruik maken van een groepsticket voor 2 personen?

Welkom bij de NS Community!

Ja natuurlijk mag dat, en voor dezelfde prijs mag er ook nog een derde persoon mee.

Reageer