beantwoord

groepsticket daluren

  • 7 October 2022
  • 6 reacties
  • 215 Bekeken

Ik heb een e groepsticket daluren voor 2 personen gekocht voor het traject waddinxveen naar utrecht en terug dus retour

Ik hen daar 32euro pp voor betaald dus totaal €64,00

Nu blijkt dat een normaal kaartje voor dit traject 8,60 kost dus €17,20 retour is

Ik heb dus veel meer betaald dan nodig was

Kan ik het te veel betaalde terug vragen 

 

icon

Beste antwoord door Thom 7 October 2022, 06:22

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

In principe is de aankoop van de twee e-tickets voor de groepsticket onherroepelijk. Ik vind het eerlijk gezegd ook wel een beetje onhandig om niet eerst te kijken wat het normaal kost.

Mogelijk is men coulant bij Klantenservice, maar ik ben daar bepaald niet zeker van. Wat in uw voordeel spreekt, is dat u zichzelf heeft benadeeld, en wie weet helpt dat. Het beleid bij e-tickets is vrij streng. Maar u kunt het proberen. Smile, be nice, en wie weet: 030 7515155 of een van de andere mogelijkheden van Klantenservice.

Dank je wel voor je antwoord

Inderdaad niet handig van me om niet eerst te kijken

ik ging er vanuit dat dit het voordeligste zou zijn

Ik ga het proberen 

Hopelijk lukt het 

Reputatie 7
Badge +3

Volgens de voorwaarden is wijzigen en restitutie van een gekocht e-ticket niet mogelijk. NS kan echter coulant zijn als de tickets nog niet gedownload zijn. Eenmaal gedownload heb je pech, je hebt dan een geldig ticket wat niet meer ongeldig gemaakt kan worden.

Reputatie 7
Badge +3

In dit geval hoeven de tickets niet per se ongeldig gemaakt te worden, ze willen nog steeds dezelfde reis maken. Je zou ook uit coulance het prijsverschil kunnen terugbetalen. Nog beter zou zijn een waarschuwing te tonen bij het bestellen van een groepsticket dat duurder is dan een vol tarief-ticket, maar daar zal wel geen personeel voor zijn 😉

Reputatie 7
Badge +1

In dit geval hoeven de tickets niet per se ongeldig gemaakt te worden, ze willen nog steeds dezelfde reis maken. Je zou ook uit coulance het prijsverschil kunnen terugbetalen. Nog beter zou zijn een waarschuwing te tonen bij het bestellen van een groepsticket dat duurder is dan een vol tarief-ticket, maar daar zal wel geen personeel voor zijn 😉

Wat nu mrfreeze, dat is een klantvriendelijke oplossing, -Aangepast door moderator-

Ik moet ook wel zeggen dat als je € 64,00 gaat betalen voor een kleine treinreis, je ook niet erg nadenkt…..   

Dank jullie wel voor jullie reacties en tips

Ik heb gebeld met de NS en ze zijn coulant en gaan mij het bedrag terug betalen nadat ik eerst de juiste tickets had gekocht 

Ik ben hier erg blij mee en een dikke pluim voor de ns en de medewerkers die mij geholpen hebben 

 

Reageer