Skip to main content
beantwoord

groepsticket ophalen ongeldig

Hoi ik heb voor mijzelf en vriendinnen op 28 februari een groepsticket gekocht om naar Utrecht te reizen voor een weekendje weg. Nu heb ik net mijn app gereset om de tickets erin te kunnen zetten en wilde mijn kaartjes aan de app koppelen en dus ophalen. Tot mijn spijt en verbazing zie ik dat ik een grote fout heb gemaakt en 1 maart als datum heb gekozen ipv as weekend 8 maart. Kunt u dit voor mij wijzigen? Ik heb de tickets nog niet eerder opgehaald of gedownload. 
Ik hoor het heel graag, voel me heel stom nu. 

Beste antwoord door Erryt NS

Hallo Martinevreeker en welkom bij de NS Community,

Helaas is het niet mogelijk om een e-ticket te annuleren of wijzigen. Wij kunnen niet zien of je wel of niet de ticket hebt opgehaald en of deze is gebruikt of niet omdat het een zichtbewijs betreft. Ik snap dat je dit liever anders had gezien.

Bekijk origineel

3 reacties

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 9194 reacties
  • Antwoord
  • 4 maart 2025

Hallo Martinevreeker en welkom bij de NS Community,

Helaas is het niet mogelijk om een e-ticket te annuleren of wijzigen. Wij kunnen niet zien of je wel of niet de ticket hebt opgehaald en of deze is gebruikt of niet omdat het een zichtbewijs betreft. Ik snap dat je dit liever anders had gezien.

rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 2614 reacties
  • 4 maart 2025
Erryt NS schreef:

Helaas is het niet mogelijk om een e-ticket te annuleren of wijzigen. Wij kunnen niet zien of je wel of niet de ticket hebt opgehaald [...]

Volgens mij kan NS juist wél zien of het ticket is opgehaald of niet.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29850 reacties
  • 5 maart 2025
rvdborgt schreef:

Volgens mij kan NS juist wél zien of het ticket is opgehaald of niet.

Dat wás waar, een e-ticket dat nog nooit gedownload of in de NS app geïmporteerd was vanaf de website (de knop in de e-mail ‘Haal mijn tickets op’) werd voorheen gewoon vergoed, maar nu dus niet meer want dat kan men tegenwoordig blijkbaar ‘niet meer zien’ (zegt ​@Erryt NS) 🙄🤔

Waarom er geen vergoeding meer mogelijk is voor een e-ticket dat je weliswaar besteld hebt maar onmogelijk in bezit kunt hebben vraag ik me serieus af. En of je nog geld terug kan krijgen voor een (aantoonbaar niet gebruikt) chipkaartje uit een automaat bij een balie vraag ik me ook af.

Het is geen reservering of bederflijke waar of zo, dus als ik besluit om vrijdag niet naar de tandarts te gaan (de afspraak voor jaarlijkse controle staat in het systeem maar komt me toch niet goed uit) dan willen ze dat ook graag daags van tevoren weten, of tikken ze het gemiste consult gewoon af (no-show) en vindt mijn zorgverzekeraar daar vervolgens ook weer wat van (maar je kunt ook last-minute verhinderd zijn wegens bijv. een koortslip en dan ben je echt niet welkom).

Oke, als ik een pak melk (ongeopend) terugbreng naar de supermarkt omdat ik er geen zin in had krijg ik mijn geld ook nog wel terug maar dat is dan coulance, en dat pak melk van 99 cent gaat dan verloren.

Het is maar hoe je met ‘eerlijke’ klanten wilt omgaan. Vergist in de reisdatum of een naam? Oke dat kan gebeuren!

Ik snap ​@Martinevreeker dus wel, die was totaal niet van plan om twee dagen op pad te gaan met haar vriendinnen en tickets voor de ‘verkeerde dag’.

Reageer