beantwoord

Groepticket daluren met kinderen onder 12 jaar

  • 29 July 2022
  • 4 reacties
  • 627 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Hallo,

Kan ik met mijn gezin (2 volwassen, 3 kinderen, 12, 10 en 5 jaar). Groepsticket daluren kopen? Las in de voorwaarden VANWEGE legitimatieplicht moeten de reizigers in de groep 12 jaar of ouder zijn. Maas al mijn kinderen bezitten over een legitimatiebewijs. 
 

graag uw reactie 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 29 July 2022, 14:23

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

't Zal vast wel kunnen, maar waarom zou u het doen? Kinderen onder de 12 kunnen gratis met u meereizen als ze een KidsVrij-abonnement hebben. Als ze dat niet hebben, kunt u voor € 2,50 een RailRunner voor ze kopen. Dat is goedkoper dan een Groepsticket.

Mrfreeze, bedankt voor uw reactie. Klopt, na de topic ging ik mij verder in verdiepen en zoals u aangeeft, kom ik idd voordeliger uit. Bedankt! 

Reputatie 7
Badge +3

't Scheelt tegenwoordig niet veel meer zie ik. De prijzen van Groepsticket zijn onlangs aangepast. Maar als zunige Hollander telt elke euro natuurlijk 😉

Hoi H.Y. en welkom bij de NS Community!

Je bent door mrfreeze al voorzien van het juiste antwoord en dezelfde suggestie als die ik in mijn hoofd had ;-).

Om je vraag over de voorwaarden te beantwoorden: het Groepsticket is volgens de voorwaarden geen optie voor deze groep, omdat de minimum leeftijd 12 jaar is vanwege de identificatieplicht. De identificatieplicht is vanaf 14 jaar, maar in het openbaar vervoer is deze vanaf 12 jaar. Mochten de kinderen ze echter al wel hebben, dan kan het geen kwaad ze mee te nemen voor het geval dat. Bij twijfel kan er altijd om gevraagd worden.

Overigens nog een aanvulling op mrfreeze: voor jongeren van 12 tot en met 18 jaar bieden we een Jongeren Dagkaart aan.

Reageer