hergebruik E-ticket bij annulatie musical | NS Community
beantwoord

hergebruik E-ticket bij annulatie musical


Op 10 juli 2022 is de voorstelling van de musical Aladdin in Scheveningen op de dag zelf geannuleerd in verband met zieken in de cast. De dag ervoor had ik reeds 4 E-tickets aangeschaft voor de reis naar het theater. Deze E-tickets zijn ongebruikt. Tevens heb ik als bewijs voor de annulatie een SMS en ook een foto van de website van het theater waarop info over de annulatie staat. Kan ik de 4 E-tickets gebruiken voor de nieuwe datum van de theatervoorstelling? En zoja, welke acties dien ik hiervoor te nemen? Alvast bedankt voor de terugkoppeling!

icon

Beste antwoord door mrfreeze 20 July 2022, 12:15

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Joshey,

Het is niet mogelijk om de e-tickets op een andere datum te gebruiken.

In principe wordt er ook geen geld teruggegeven voor (ongebruikte) e-tickets, omdat niet te controleren is of er toch mee gereisd is. Je zou in dit geval wel per telefoon (030-7515155), chat, Twitter of Facebook contact op kunnen nemen met de klanteNService om te kijken of ze toch iets voor je kunnen betekenen.

Reputatie 7
Badge +3

E-tickets kunnen niet gewijzigd worden en er is geen restitutie mogelijk, wat betekent dat je ze niet op een andere dan de aangegeven datum kunt gebruiken. Bij niet gedownloade/indeappgezette tickets kan de klantenservice iets uit coulance doen, maar of ze dat 10 dagen na de geldigheid nog doen?

Zijn de tickets al geopend, dan ben je helaas het geld kwijt. Koop de volgende keer voor €1 extra een kaartje uit de automaat, deze kun je als je niet incheckt wel teruggeven. Of investeer in een OV-chipkaart.

 

Reputatie 7

Koop de volgende keer voor €1 extra een kaartje uit de automaat, deze kun je als je niet incheckt wel teruggeven. 

Dat is dus liefst 4 euro extra voor wat simpele kaartjes. De meesten doen dit natuurlijk niet. Ook de aanschafkosten van een chipkaart houden incidentele reizigers tegen. Een E-ticket kopen ligt dan voor de hand, maar ja die voorwaarden....

Reputatie 7
Badge +3

Koop de volgende keer voor €1 extra een kaartje uit de automaat, deze kun je als je niet incheckt wel teruggeven. 

Dat is dus liefst 4 euro extra voor wat simpele kaartjes. De meesten doen dit natuurlijk niet. Ook de aanschafkosten van een chipkaart houden incidentele reizigers tegen. Een E-ticket kopen ligt dan voor de hand, maar ja die voorwaarden....

Inderdaad die voorwaarden….niet lezen of wel lezen maar net doen alsof je het niet wist.

Hopen dat TS niets gedownload heeft en NS na 10 dagen nog coulant wilt zijn. Anders kijken of de reisverzekering nog soelaas biedt.

Reputatie 7
Badge

Met alle respect maar NS kan er weinig aan doen dat een concert niet doorgaat. 

Koop de volgende keer voor €1 extra een kaartje uit de automaat, deze kun je als je niet incheckt wel teruggeven. 

Dat is dus liefst 4 euro extra voor wat simpele kaartjes. De meesten doen dit natuurlijk niet. Ook de aanschafkosten van een chipkaart houden incidentele reizigers tegen. Een E-ticket kopen ligt dan voor de hand, maar ja die voorwaarden....

Dat is dan eigen risico, je weet dat e-tickets niet te veranderen zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Met alle respect maar NS kan er weinig aan doen dat een concert niet doorgaat. 

Dat beweert toch ook niemand? Er is in dit geval (soort van aantoonbaar) niet van de diensten van NS gebruik gemaakt, dan vind ik het niet gek om een beroep te doen op coulance. Het zou natuurlijk een ander verhaal zijn als er wel mee gereisd was en het concert ter plekke was afgelast, zoals bv. bij de Rolling Stones.

Beste oplossing zou natuurlijk zijn om e-tickets ongeldig te kunnen (laten) maken. Je weet wel, die belofte van jaren geleden 😉

Reputatie 7
Badge +1

Met alle respect maar NS kan er weinig aan doen dat een concert niet doorgaat. 

Dat beweert toch ook niemand? Er is in dit geval (soort van aantoonbaar) niet van de diensten van NS gebruik gemaakt, dan vind ik het niet gek om een beroep te doen op coulance. Het zou natuurlijk een ander verhaal zijn als er wel mee gereisd was en het concert ter plekke was afgelast, zoals bv. bij de Rolling Stones.

Beste oplossing zou natuurlijk zijn om e-tickets ongeldig te kunnen (laten) maken. Je weet wel, die belofte van jaren geleden 😉

Welke belofte?

Reputatie 7
Badge +3

Jaren geleden kondigde NS hier op de community een nieuwe update aan, waarmee het mogelijk zou moeten worden e-tickets op afstand ongeldig te maken. Hier is helaas nooit iets van terechtgekomen. Kan het topic nu zo gauw niet vinden. Is wellicht ook al gearchiveerd.

Badge +3

Met een e-ticket houdt niets je tegen om gewoon de trein in te stappen, zolang je het niet verplicht (bij poortjes én paaltjes) moet/kunt activeren, vandaar in ieder geval geen geld terug bij ongebruikt.

Bij controle in de trein is het natuurlijk doodeenvoudig om een melding te tonen als een ticket ingetrokken is, maar blijkbaar denk ik te simpel.

Als er dus (veel) meer gecontroleerd zou worden zie ik wel mogelijkheden, dan zou de Klantenservice (samen met je bewijs van wijziging datum concert) nog iets voor je kunnen betekenen als de tickets op de oorspronkelijke datum nergens ‘gezien’ zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Jaren geleden kondigde NS hier op de community een nieuwe update aan, waarmee het mogelijk zou moeten worden e-tickets op afstand ongeldig te maken. Hier is helaas nooit iets van terechtgekomen. Kan het topic nu zo gauw niet vinden. Is wellicht ook al gearchiveerd.

Zolang ticket niet geopend is kan NS deze blijkbaar weluit het systeem halen, want kun je daar wel geld voor terugkrijgen, wat voorheen niet kon.

Met alle respect maar NS kan er weinig aan doen dat een concert niet doorgaat. 

Dat beweert toch ook niemand? Er is in dit geval (soort van aantoonbaar) niet van de diensten van NS gebruik gemaakt, dan vind ik het niet gek om een beroep te doen op coulance.

Het probleem is nu juist dat dat helemaal niet aantoonbaar is. 

Daarnaast weet je dat je dat risico neemt. 

Jaren geleden kondigde NS hier op de community een nieuwe update aan, waarmee het mogelijk zou moeten worden e-tickets op afstand ongeldig te maken. Hier is helaas nooit iets van terechtgekomen. Kan het topic nu zo gauw niet vinden. Is wellicht ook al gearchiveerd.

Zolang ticket niet geopend is kan NS deze blijkbaar weluit het systeem halen, want kun je daar wel geld voor terugkrijgen, wat voorheen niet kon.

Zolang het ticket niet geopend is kun je er ook niet op reizen. 

Badge +3

Zolang ticket niet geopend is kan NS deze blijkbaar weluit het systeem halen, want kun je daar wel geld voor terugkrijgen, wat voorheen niet kon.

Dit kon altijd al, waarbij met ‘geopend’ bedoeld wordt de link naar je persoonlijke pagina met ‘Haal mijn tickets op’. Vanuit daar kan je het downloaden (pdf) of importeren in de NS app.

Doe je dat niet, dan wordt de downloadpagina ongeldig gemaakt en kan je dus nooit een geldig ticket hebben → Geld terug. 

Reageer