Gisteren heb ik 3 e-tickets gekocht om naar de kermis in Tilburg te reizen. Dit omdat ik daar 3 dagen moet werken. Maar hoe moet ik deze gebruiken?
U heeft de barcode nodig om eventueel het station in en uit te gaan en voor als er controle op plaatsbewijzen is.
Bij poortjes scan je de QR-code van het e-ticket bij de lezer van een poortje waar het "scan ticket" symbool op staat om door het poortje te gaan. Als je op een station waar alleen paaltjes staan instapt hoef je niks te doen en kan je zo instappen.
Krijg je controle, laat dan je e-ticket zien aan de conducteur. Hij scant dan ook de QR code om vast te stellen of het geldig is. Let er dus wel op dat je het ticket voor de juiste dag gebruikt, gezien je er drie hebt.
Verder van belang: als je een tarief hebt betaald dat niet in de spits geldig is (6.30 - 9.00 en 16.00 - 18.30 uur), dan mag je je in die tijdsblokken niet in de trein bevinden en zal het kaartje in die tijdsblokken ook niet werken bij de poortjes.
Bij poortjes scan je de QR-code van het e-ticket bij de lezer van een poortje waar het "scan ticket" symbool op staat om door het poortje te gaan. Als je op een station waar alleen paaltjes staan instapt hoef je niks te doen en kan je zo instappen.
Krijg je controle, laat dan je e-ticket zien aan de conducteur. Hij scant dan ook de QR code om vast te stellen of het geldig is. Let er dus wel op dat je het ticket voor de juiste dag gebruikt, gezien je er drie hebt.
Verder van belang: als je een tarief hebt betaald dat niet in de spits geldig is (6.30 - 9.00 en 16.00 - 18.30 uur), dan mag je je in die tijdsblokken niet in de trein bevinden en zal het kaartje in die tijdsblokken ook niet werken bij de poortjes.
Dankjewel Daniel!
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.