beantwoord

hoe werkt dat nou bij de poortjes???

  • 27 December 2022
  • 2 reacties
  • 258 Bekeken

Hallo. We gaan morgen met 4 personen met de trein naar Amsterdam. Ik heb een NS abonnement ov chip-kaart. Ik heb via “mijn NS” 3 zogenaamde Samenreisticket Dagretour Dal besteld en betaald. Nou krijg ik een email met de mogelijkheid dat ik de tickets kan laden in de NS app. Maar kan ik dan al de 3 tickets op mijn  NS app downloaden? en hoe werkt dat bij een pooortje dan? Hoe gaat dat inchecken dan? Ik heb zelf geen e ticket aangezien ik op mij ov reis…..gebruik ik dan naast die 3 e tickets op mij telefoon ook nog een keer mijn OV?

icon

Beste antwoord door Robert B 27 December 2022, 18:00

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Je kunt alle kaartjes in de app laden (of uitprinten). Je kunt de poortjes openen voor de rest met (een van) de codes in de app, vervolgens check je zelf in met je ov-chipkaaart.

Met een e-ticket (code) kan je niet echt inchecken, alleen poortjes openen als je die toevallig tegenkomt. De mail mag je natutuurlijk ook doorsturen naar je medereizigers, zodat ze (hun eigen) ticket kunnen downloaden of in de NS app zetten (als ze die hebben). De app is niet verplicht, de code uit het (download) pdf document tonen is ook goed, zet dan wel het scherm op maximale helderheid.

De tickets staan toch wel op naam van je medereizigers?

Hi Robert.

Dank je voor de snelle reactie. Ik ben heel blij met hetgeen je inbrengt; het is een bevestiging van hetgeen ikzelf in gedachten had. Vond het alleen wel wat omslachtig maar dat doet erf voor ons niet echt toe!

De tickets staan keurig op naam.

Dankjewel!!

Reageer