beantwoord

HTT (Holland Travel Ticket)

  • 25 April 2024
  • 8 reacties
  • 209 Bekeken

Badge +3

Deze vraag omdat Ik twijfel n.a.v. de info op https://www.ns.nl/producten/onbeperkt-reizen/p/holland-travel-ticket

Dat je het online kunt bestellen als ‘voucher’ en die vervolgens bij een balie (voorheen bij de AKO) kunt verzilveren voor een chipkaartje is bekend.

Maar ik dacht dat je het tegenwoordig overal bij een (NS) kaartautomaat kon kopen? Blijkbaar toch niet… 🤔

Of zit dat ergens verstopt en krijg je in eerste instantie de standaard NS Dagkaart te zien ❓

Wat is een toeristenautomaat trouwens ❓

Handig dat je het ook in Zaandam kan ophalen als toerist. Even kijken hoe ik daar kom… 🙄

icon

Beste antwoord door Laura NS 26 April 2024, 12:46

Bekijk origineel

8 reacties

Hmm, goeie! Toeristenautomaat lijkt me gewoon een fancy woord, maar is gewoon een kaartautomaat.

Intern heb ik de info nog wel zo staan als dat je deze bij een kaartautomaat kan bestellen, zelfs bij de Info & Ticket bus op Busplatform B17-B19, Schiphol Airport bij Connexxion. 

Ik zal even uitzoeken of dit op de website niet uitgebreider moet.

 

Reputatie 7
Badge +3

Dat hele gedoe met een voucher is alleen maar onhandig. Laat de toeristen die kaart met pinpas of creditcard kopen bij een NS-automaat en leg dat duidelijk uit op de website.

Vouchers zijn eigenlijk iets uit de vorige eeuw.

Reputatie 7
Badge +3

Vanmiddag kwam ik weer eens langs het station hier en heb even gekeken. Bij de automaat op station De Vink is het Holland Travel Ticket gewoon te koop. 

Reputatie 7
Badge +1

Ook in Castricum uit de automaat te koop (net gecheckt), dus NS moet zijn website aanpassen. Systeem met vouchers zal denk ik niet meer bestaan inmiddels. Is natuurlijk ook wel vreemd als je zo'n kaart in Enschede of Hengelo zou willen aanschaffen, dat dat niet kan.

Het beste antwoord lijkt mij in dit geval ook niet het beste antwoord. 

 

Ik ben trouwens ook zeer benieuwd hoe je je voucher kan omwisselen bij een toeristenmachine?? Leest die toeristenmachine dan het voucher en print die vervolgens het echte ticket uit???

Reputatie 2

Helaas worden vouchers nog altijd afgegeven en moeten toeristen dus nog (vaak) in een drukke rij in de Servicewinkel hun ticket ophalen. Vandaag ook weer tig vouchers moeten scannen.

Reputatie 7
Badge +3

Waarschijnlijk willen buitenlandse toeristen het liever van tevoren regelen. Of ze denken dat dat beter / makkelijker is, omdat ze misschien denken dat ze niet met hun buitenlandse bankpas of creditcard kunnen betalen bij een Nederlandse automaat.

Dat laatste was misschien jaren geleden wel geval. Zo stond ik eens (zal 2000 of zo geweest zijn) toen ik terug kwam vanuit de VS op Schiphol bij een kaartautomaat om een kaartje terug naar huis te kopen en bij een automaat ernaast stond een buitenlandse toerist die het niet lukte om te betalen met haar pas of creditcard, de kaart werd niet geaccepteerd. Ze had wel contantgeld, maar alleen papiergeld. Ik heb toen met mijn bankpas voor haar betaald en zij betaalde mij contant terug. Had ik nog een klein beetje winst aan, want ze wilde geen wisselgeld terug en ze was erg blij dat ik haar geholpen had. 

En zolang de mogelijkheid wordt gegeven om van tevoren een voucher te bestellen zullen er altijd mensen zijn die dit ook doen. 

Reputatie 2

Ik regel liefst ook alles zelf van tevoren. 
daar is het ook de tijd naar.

het moet nu mogelijk zijn om met de barcode die men ontvangt bij kopen van de kaartjes online, te scannen bij trein, tram, bus, metro. Dan zou het helemaal makkelijk zijn, mits in een app geladen zodat de rfid-optie uitgeschakeld wordt. Hopelijk wordt dit snel mogelijk. Scheelt voor iedereen veel handelingen en tijd.

Reputatie 7
Badge +3

Bepaalde dingen regel ik zelf liever ook van tevoren, maar dingen waarvan ik weet dat het net zo makkelijk of zelfs makkelijker ter plekke kan weer niet. Maar daarvoor ga ik wel af op de informatie die wordt gegeven. Als de informatie op de NS website zou aangeven dat je het HTT gewoon bij iedere kaartautomaat kan kopen, zouden misschien meer mensen dat ook doen. 

 

Reageer