Skip to main content
Antwoord

In/uitcheck fietsenstalling

  • August 10, 2023
  • 16 reacties
  • 1275 Bekeken

Hee, mijn fiets is vermist en wil graag mijn in/uitcheck van de periode dat ik in die fietsenstalling ben geweest terug halen. Maar hij haalt alleen de in/uitcheck van het station bij. Hoe kan ik de gegevens van de fietsenstalling in/uitcheck terug halen?

Groet,

Rico

Beste antwoord door Stijn NS

Goedemorgen ricovw en welkom bij de NS Community.

Als je gebruik hebt gemaakt van een bewaakte fietsenstalling dan zou je inderdaad de transacties daarvan moeten kunnen terugvinden in je Mijn NS reishistorie.

16 reacties

Aar
Forum|alt.badge.img
  • Super user
  • August 11, 2023

Die staan ook vermeld bij je transacties?


Stijn NS
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • August 11, 2023

Goedemorgen ricovw en welkom bij de NS Community.

Als je gebruik hebt gemaakt van een bewaakte fietsenstalling dan zou je inderdaad de transacties daarvan moeten kunnen terugvinden in je Mijn NS reishistorie.


  • Op het juiste spoor
  • August 21, 2023

In de bewaakte ( op afstand) NS fietsenstalling op station Helmond stal ik mijn fiets geregeld, maar dit blijkt niet uit mijn reishistorie. NS slaat deze gegevens wel op: hoe kan men daar inzicht in krijgen? Ik vraag dit omdat fiets van familielid daar werd gestolen en NS verlangt bewijs dat je fiets in de NS stalling stond.


Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • August 21, 2023

Dan moet diegene wel NS Flex hebben volgens mij, al zou bij reizen op saldo er ook wel iets in Mijn Reizen moeten staan qua OV-fiets en Stallen op Rekening.


  • Op het juiste spoor
  • September 28, 2023

Mijn fiets is gestolen op 22 september uit de met camera’s bewaakte NS fietsenstalling in Alkmaar Noord. Er is dus geen enkele reishistorie te vinden terwijl ik  regelmatig gebruik maak van deze stalling. Ik heb een OV-chipkaart. Geen abonnement. OV-chip verwijst mij terug naar de NS en vice versa. Ik heb bij elkaar een paar uur met medewerkers van klantenservice aan de lijn gesproken. 

Ik sta nooit langer dan 24 uur dus er wordt nooit iets afgeschreven. NS eist een bewijs dus ik heb uiteraard aangifte gedaan bij de politie en nu gevraagd of de camerabeelden van de dief maar ook de camerabeelden van mij gedeeld mogen worden met NS. 

Ingelogd op mijnNS en ingelogd op OV-chipkaart. 

OV-chipkaart.nl:

Datum Check-in Vertrek Check-uit Bestemming Bedrag Transactie Klasse Product Opmerkingen Naam Kaartnummer
22-09-2023 12:22     bij NS 20 Saldo automatisch opgeladen   EB …............... 3528 0500 0726 0229
22-09-2023 12:22 Alkmaar Noord     Check-in       EB …............... 3528 0500 0726 0229
22-09-2023   Alkmaar Noord 13:06 Schagen 5,1 Check-uit       EB …............... 3528 0500 0726 0229
22-09-2023 15:13 Schagen       Check-in       EB …............... 3528 0500 0726 0229
22-09-2023   Schagen 15:31 Heerhugowaard 3,9 Check-uit       EB …............... 3528 0500 0726 0229
22-09-2023 22:26 Heerhugowaard     Check-in       EB …............... 3528 0500 0726 0229
22-09-2023   Heerhugowaard 22:35 Alkmaar Noord 2,6 Check-uit       EB …............... 3528 0500 0726 0229

  • Op het juiste spoor
  • September 28, 2023

Mijn fiets is gestolen op 22 september uit de met camera’s bewaakte NS fietsenstalling in Alkmaar Noord. Er is dus geen enkele reishistorie te vinden terwijl ik  regelmatig gebruik maak van deze stalling. Ik heb een OV-chipkaart. Geen abonnement. OV-chip verwijst mij terug naar de NS en vice versa. Ik heb bij elkaar een paar uur met medewerkers van klantenservice aan de lijn gesproken. 

Ik sta nooit langer dan 24 uur dus er wordt nooit iets afgeschreven. NS eist een bewijs dus ik heb uiteraard aangifte gedaan bij de politie en nu gevraagd of de camerabeelden van de dief maar ook de camerabeelden van mij gedeeld mogen worden met NS. 

Ingelogd op mijnNS en ingelogd op OV-chipkaart. 

OV-chipkaart.nl:

Datum Check-in Vertrek Check-uit Bestemming Bedrag Transactie Klasse Product Opmerkingen Naam Kaartnummer
22-09-2023 12:22     bij NS 20 Saldo automatisch opgeladen   EB …............... 3528 0500 0726 0229
22-09-2023 12:22 Alkmaar Noord     Check-in       EB …............... 3528 0500 0726 0229
22-09-2023   Alkmaar Noord 13:06 Schagen 5,1 Check-uit       EB …............... 3528 0500 0726 0229
22-09-2023 15:13 Schagen       Check-in       EB …............... 3528 0500 0726 0229
22-09-2023   Schagen 15:31 Heerhugowaard 3,9 Check-uit       EB …............... 3528 0500 0726 0229
22-09-2023 22:26 Heerhugowaard     Check-in       EB …............... 3528 0500 0726 0229
22-09-2023   Heerhugowaard 22:35 Alkmaar Noord 2,6 Check-uit       EB …............... 3528 0500 0726 0229

En via mijnNS

 

Niets te vinden van in- uitchecken fietsenstalling. Volgens NS moet het zichtbaar zijn, ik ben ten einde raad! Mijn dure fiets stond vast met een extra ABUS kettingslot in het slotgat van mijn normale fietsslot en is tussen 12.22 en 22.35 gewoon losgeknipt en gestolen. 


Sascha NS
Moderator
  • Moderator
  • September 28, 2023

Goedemiddag Eevvie, welkom bij de NS Community.

Ik help je graag verder via een privébericht, maar heb daarvoor ook jouw persoonsgegevens nodig. Zou je daarom jouw account/profiel willen aanvullen met jouw volledige naam, postcode + huisnummer, geboortedatum en indien bekend je klantnummer? Deze gegevens kunnen alleen door jou en de NS Community Moderators gezien worden.

Indien gewenst kan je altijd achteraf jouw persoonsgegevens weer verwijderen uit jouw profiel.


  • Sprinter
  • October 11, 2023

Mijn fiets is 16-09-2023 gestolen uit de met camera's bewaakte fietsenstalling in Alkmaar Noord. Ik heb direct online aangifte gedaan en vervolgens de klantenservice van NS gebeld. Van de medewerker kreeg ik een e-mailadres, nl. ov-fiets@ns.nl. Naar dit adres heb ik tot nu toe drie maal een mail gestuurd met mijn verhaal en verzoek de beelden te bekijken en deze aan de politie te verstrekken (PV nummer toegevoegd). Ik heb op geen van de berichten een reactie of bevestiging ontvangen. Wel heb ik nog enkele keren gebeld, maar kreeg hetzelfde verhaal te horen: een mail sturen naar het bovengenoemde e-mailadres! 

Vanmiddag heb ik in totaal 1.5 uur met de Klantenservice gebeld. Ik moet een bewijs toevoegen dat mijn fiets in de stalling stond op 16 september. Ik heb een anonieme pas en heb mijn fiets om +/- 07.20 uur in de stalling gezet, op het ringslot en een extra kabelslot waarmee hij aan een rek stond. Toen ik om 17.55 uur in de stalling kwam was mijn fiets weg en laf er nog een stuk van mijn extra (doorgeslepen) slot op de grond.  

Zojuist kwam ik op dit forum terecht en las het bericht van Eevvie. Het zou mijn verhaal kunnen zijn. Zij was een week later de pineut. Ik weet, net als Eevvie niet, hoe ik aan een bewijs moet komen dat ik in de stalling stond. Ik heb in de reishistorie alleen mijn reis van 16 september terug kunnen vinden. 

Help! Wat moet ik doen om aan een bewijs te komen dat ik die dag om +/- 07.20 uur met mijn anonieme ov kaart binnen ben gekomen om mijn fiets te stallen? 

Groet, Irene


Sascha NS
Moderator
  • Moderator
  • October 12, 2023

Goedemorgen SteendamI. Welkom bij de NS Community.

Wat balen dat dit je is overkomen.
Het e-mailadres wat je opnoemt is helaas niet in gebruik. Het moet info@ov-fiets.nl zijn. Daar zul je wel (t.z.t) reactie op krijgen.


  • Sprinter
  • October 12, 2023

Dag Sascha,

Wat enorm slordig van de medewerker Klantenservice NS. Ik heb nadat zij mij het e-mailadres gaf dit opgelezen en gevraagd of ik het goed opgenomen had. Dat was het geval!

Mijn prangende vraag is hoe ik aan een bewijs kom dat ik mijn fiets inderdaad in de fietsenstalling Alkmaar Noord geplaatst heb. In de reishistorie van NS zie ik alleen mijn treinreis. Ook bij OV kan ik niets vinden. NS geeft aan dat ik het bewijs moet aanleveren... 

Ik heb een anonieme kaart die geldig is tot 01-12-2027.

Is dit voor Eevvie inmiddels opgelost en zo ja, op welke wijze? Dan zou het voor mij ook moeten lukken. Haar situatie is bijna identiek. 

Staat mijn bericht van gisteravond openbaar? Ik vind het vreemd dat er nog geen reacties op zijn gekomen. 

Groet, Irene


Sascha NS
Moderator
  • Moderator
  • October 12, 2023

Goedemorgen SteendamI,

De NS Community is een plek waar reizigersvragen worden beantwoord door andere reizigers. Wij hebben niets meer vernomen van Eevie sinds haar bericht. 
Mijn advies is om contact te zoeken via het e-mailadres wat ik toestuurde. Bewijs tonen van je stalling wordt lastig omdat je een anonieme OV-chipkaart gebruikt. Maar als je het verhaal toelicht zoals je dat hierboven hebt gedaan zullen de collega's aan de andere kant van het e-mailadres je zaak bekijken en je hopelijk een oplossing bieden.

 


  • Sprinter
  • October 12, 2023

Dank Sascha! Groet Irene


  • Op het juiste spoor
  • October 3, 2024

Beste NS-collega's,

Ca anderhalve week geleden is mijn zadel gestolen uit de NS Arnhem Sonsbeekstalling, waarvoor ik een jaarabonnement heb. NS heeft een schaderegeling maar daarvoor is een check-in overzicht nodig. In de reishistorie zie ik die niet terug (wel de treinreizen).  Hoe kan ik de stalling-historie te zien krijgen?

P.S. wellicht is het nuttig op het hoofdkantoor om de businesscase onbemande afgesloten stallingen nog een keertje door te rekenen. De reputatieschade plus vergoedingen van alle gestolen fiets(onderdel)en, weegt dat nu echt op tegen kunnen ontslaan van een paar toezichthouders?


Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • October 3, 2024

Deze moet je wel kunnen vinden onder het kopje reishistorie (deur tot deur). Mocht het daar niet staan kan je het beste contact opnemen met onze klantenservice.


MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • October 3, 2024

Beste NS-collega's,

Ca anderhalve week geleden is mijn zadel gestolen uit de NS Arnhem Sonsbeekstalling, waarvoor ik een jaarabonnement heb. NS heeft een schaderegeling maar daarvoor is een check-in overzicht nodig. In de reishistorie zie ik die niet terug (wel de treinreizen).  Hoe kan ik de stalling-historie te zien krijgen?

P.S. wellicht is het nuttig op het hoofdkantoor om de businesscase onbemande afgesloten stallingen nog een keertje door te rekenen. De reputatieschade plus vergoedingen van alle gestolen fiets(onderdel)en, weegt dat nu echt op tegen kunnen ontslaan van een paar toezichthouders?

Ben benieuwd waar je de schaderegeling voor onderdelen van fietsen hebt gevonden.


Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • October 3, 2024

Beste NS-collega's,

Welkom bij de reizigerscommunity!
Wij hier zijn geen NS en ook geen collega’s

Ca anderhalve week geleden is mijn zadel gestolen uit de NS Arnhem Sonsbeekstalling, waarvoor ik een jaarabonnement heb. NS heeft een schaderegeling maar daarvoor is een check-in overzicht nodig. In de reishistorie zie ik die niet terug (wel de treinreizen).  Hoe kan ik de stalling-historie te zien krijgen?

P.S. wellicht is het nuttig op het hoofdkantoor om de businesscase onbemande afgesloten stallingen nog een keertje door te rekenen. De reputatieschade plus vergoedingen van alle gestolen fiets(onderdel)en, weegt dat nu echt op tegen kunnen ontslaan van een paar toezichthouders?

De reputatieschade zal er zeker al zijn (mijn dure zadel of accu weg), maar de toezichthouders zijn dus ontslagen?

Historie van stalling transacties (wanneer was ik daar eigenlijk, met een ov-chipkaart ⁉ blijft wel een dingetje.

Dat wordt ‘niet geregistreerd’ maar zou wel moeten (en gebeurt ook gewoon want anders kunnen ze nooit bepalen of de eerste 24 uur stallen gratis zou zijn) 🤣

Dat iedereen met een anonieme ov-chipkaart de stalling binnen kan om jouw zadel (of je hele fiets) te stelen… 😴